متاسفانه چند روز پیش در خیابان داخل یک ماشین در حال حرکت شاهد بگو مگوی بسیار نامناسب پدر و مادر در حضور فرزندانشان بودم که نه تنها بچه ها آنها را نگاه می‌کردند بلکه اکثر ماشین های در حال حرکت هم الفاظ بسیار رکیک و زننده ای که آنها بر زبان می آوردند را شاهد بودند.

ایلام- پایگاه خبری طلیعه زاگرس؛ این مطلب کوتاه را با عنوان کردن موضوعی شروع میکنیم که در خیابان بعنوان یک خبرنگار شاهد آن بودم و قطعاً مخاطبین عزیز هم بارها شاهد اینچنین رفتارهایی بوده اند.

متاسفانه چند روز پیش در خیابان داخل یک ماشین در حال حرکت شاهد بگو مگوی بسیار نامناسب پدر و مادر در حضور فرزندانشان بودم که نه تنها بچه ها آنها را نگاه می‌کردند بلکه اکثر ماشین های در حال حرکت هم الفاظ بسیار رکیک و زننده ای که آنها بر زبان می آوردند را شاهد بودند.

نمی توان تمام جوانب این قضایا را در چند سطر نوشت.

اما چند نکته

اولاً خیابان و مکان عمومی جای دعوای خانوادگی نیست، که همه را نظاره گر بگومگوی خود کنیم این اولین پیام منفی این اقدام است، دوماً استفاده از الفاظ زشت و زننده باعث روی آوردن فرزندان به این ادبیات سخیف و استفاده از آنها می‌شود که کم کم این چنین ویژگی تاسف آوری جزو شخصیت آنها خواهد شد.

والدین عزیز غفلت از این رفتارهای نامناسب جفا در حق فرزندان است که نه تنها روی شخصیت آنها تاثیر منفی دارد که در ارتباط آنها با دیگران هم مشکل آفرین خواهد بود.

چه خوب است که این رفتارها را به پای عصبانیت و اینکه یه لحظه بود و این حرفها نگذاریم چرا که همان یک لحظه همان یک حرف برای بددهن شدن یک فرد کافی باشد.

پس حواسمان به گفتار و رفتارمان در حضور بچه هایمان باشد، به جای عصبانیت به آنها صبر و سعه‌صدر را بیاموزیم، به جای بددهنی به آنها گذشت را بیاموزیم، به جای صدای بلند با آنها سکوت و آرامش و صحبت کردن همراه با احترام را بیاموزیم ودر خفا وبدور از چشم فرزندانمان مشکلات را حل کنیم.

هر وقت اینها را توانستیم در خود پرورش و به بچه هایمان منتقل کنیم قطعاً یک پدر و مادری خواهیم بود که بچه هایمان به ما افتخار و حتی نسلی با اخلاق و تربیت را نیز تحویل جامعه داده ایم.