ایلام- پایگاه خبری طلیعه زاگرس؛ یکسال از آغاز رسمی دولت چهاردهم با ریاستجمهوری «مسعود پزشکیان» میگذرد. پزشکیان که در زمان انتخابات تنها به گفتن «استفاده از کارشناسان» بسنده کرده بود و هیچ برنامهای را برای اداره کشور ارائه نداد، حالا با گذشت یکسال نهتنها خبری از اقدامات کارشناسیشده برای حل مشکلات مردم نیست، بلکه سردرگمی و نبود هرگونه برنامه برای پیشبرد امور کشور برای همه آشکار است.
آنچه بیش از هر مسئله دیگری برای مردم مهم است، بحث تورم بیسابقه و افزایش سرسامآور قیمت اجناس مختلف، بهویژه خوراکیهاست که مردم را با مشکلات جدی روبرو کرده است. انگار دولت فقط دست روی دست گذاشته و منتظر است که دستی دیگر بیاید و مشکلات را سامان دهد!
در حال حاضر، قیمت ارز، طلا، خوراکیها، گوشت، لبنیات، حبوبات، مواد شوینده و اخیراً نیز قیمت عجیبوغریب برنج را با قبل مقایسه کنید—جز رها کردن قیمتها چه چیز دیگری متوجه میشویم؟
هنر این دولت هم در حد سخنرانی و تکرار جملاتی مثل “من همان آدم سابقم”، “دعواها را کنار بزنیم” و “مردم خوبی داریم” خلاصه شده است؛ جملاتی که هیچ تاثیری بر حل مشکلات ندارد.
ملت ایران، با وجود تمامی مشکلات و پس از گذراندن جنگ ۱۲روزه و مقاومت و انسجام مثالزدنی، شایسته بهترین خدماتدهی هستند. اینکه به بهانه تحریم، تمامی کمکاریها و قیمتهای افسارگسیخته را توجیه کنیم، تنها خیانت به مردم و کشور است.
نمیخواهیم بگوییم تحریم بیتاثیر است، اما قطعاً در جاهایی که خیلی هم به تحریم ربطی ندارد، شاهد اتفاقات خاصی نبودیم. برای مثال، در حوزه کشاورزی در برخی زمینهها خودکفا هستیم. خرید برخی محصولات از کشاورز بسیار پایینتر از قیمت بازار صورت میگیرد، اما با حضور دلالها، قیمتها آنقدر بالا میروند که نهتنها کشاورز از سود واقعی محروم میشود، بلکه مردم نیز با قیمتهای بالا، مندرآوردی و بدون نظارت مواجه میشوند.
درست مثل همین ایلام، که نسبت به جاهای دیگر کشور قیمت برخی میوهها بالاتر است و کسی خود را مسئول پاسخگویی و نظارت نمیداند. سنگینی این شرایط روی دوش مردم است. آیا اگر مدیریت و نظارت درست باشد، چنین اتفاقی میافتد؟!
مدیریت، نظارت و پیگیری اگر قانونی و درست انجام بگیرد، قطعاً بسیاری از مشکلات مربوط به افزایش قیمتها حل خواهد شد. به قول آقای پزشکیان در زمان انتخابات: «ما کشوری هستیم که همهچیز داریم، منابع مختلف را در اختیار داریم…» پس چرا باید اوضاع اینگونه باشد؟
حالا وقت عمل است! باید برای کشیدن ترمز گرانی با استفاده از کارشناسان کاربلد، اقدام شود.
مردم ما نشان دادهاند که بسیار نجیب هستند و در همه شرایط پای کشور و نظام ایستادهاند. نمونهاش جنگ اخیر ۱۲ روزه بود. کمترین وظیفه دولت، رساندن مشکلات مردم به حداقل است. به این وظیفه عمل کنید. مثل باد و برق یکسال گذشت، سهسال آینده هم با همین سرعت خواهد گذشت. مردم را دریابید و خدمت واقعی به آنان را هدف خود بدانید.
#ایلام, #گرانی, #دولت_چهاردهم, #کشاورزی, #مطالبهگری
#طلیعه_زاگرس
- نویسنده : فرشته سنجیده


















Friday, 26 June , 2026