ایلام- پایگاه خبری طلیعه زاگرس؛ در میان هیاهوی نوشتههایی که تلاش میکنند مشکلات و واقعیت استان را نادیده بگیرند و مسئولیتها را به اموری نظیر «جواب ندادن تلفن» تقلیل دهند، حقیقت تلخ و غیرقابل انکاری در ایلام در حال وقوع است که هرگونه بازی سیاسی یا خودنمایی رسانهای را در برابر عظمت خود خوار میکند.
اوج ناتوانی یک مدیر، ارجاع مشکلات به گذشتگان است زیرا یک مدیر لایق با علم به وضعیت موجود مسئولیت می پذیرد و این یعنی دیگر توجیهی برای کم کاری قابل پذیرش نیست.
اما برخی مدیران استانی که شاید نه براساس شایستگی بلکه با طی طریق غیر مرسوم به مناصبی تکیه زده اند و امروز با گذشت چندین ماه از انتصابشان نتوانسته اند حرکت و اقدامات مؤثری داشته باشند با پناه بردن به برخی افراد که مطالب شأن براساس توهم است نه براساس نیاز سنجی ها، واقعیات میدانی و قضاوت های افکار عمومی، بجای تلاش برای رفع نواقص و تامین خواسته های بحث مردم، به تقابل و سخن پراکنی روی آورده و خود را وارث کم کاری گذشتگان دانسته و همه مشکلات موجود را به مدیران گذشته ارجاع می دهند که البته هم دروغ محض است و هم گویای بی لیاقتی و قرار گرفتن اشتباهی در برخی مناصب.
آقایان! اتفاقا مردم راضی هستند که شما نه نصف که ثلث گذشتگان کار کنید!
خزیدن به پستوی اتاق ها و پشت میزنشینی ها و یا ارتکاب برخی رفتارهای خلاف مصالح ملی در نگاه مثلا مدیریتی هنر نیست!
آقایان مسئول به میان مردم بروید و از نزدیک با آنان همکلام شوید تا عیار مدیریتان مشخص شود نه دست به دامن قلم های مسموم شدن که همه ما از آنها خوب شناخت داریم و اینکه چه اهدافی دارند!!!
قضاوت مسئولان براساس واقعیت های میدانی توسط افکار عمومی است و کسی که در مقابل رای و نظر مردم به فرافکنی روی آورد قطعا محکوم به شکست است.
درست همان جایی که ادعا میشود ۲۰۰ خبرنگار برای پوشش برنامه و اخبارشان حضور دارند، باید از خود بپرسند: اگر این همه پوشش رسانهای و این همه ویترین موفقیت وجود دارد، چرا مردم ما ترجیح میدهند به جای شنیدن سخنرانیها، به زندگی خود پایان دهند؟
چرا در هنگام جمعآوری امید از دل جوانان، هیچ اثری از آن نیست؟ این توانایی شما در ساختن ویترین، بزرگترین توهین به چهرههای واقعی است که در سکوت جان باختهاند.
این توانایی عجیب در جمعآوری خبرنگار، در کجا به کار گرفته میشود وقتی در جمعآوری امید از دل جوانان کاملاً شکست خوردهایم؟
متاسفانه امروز در استان ایلام دیگر کار از آمارسازی آمار بیکاری، خودکشی، پروژه های نیمه تمام گذشته، در این دولت به تعداد و حضور رسانه ها هم رسیده است!
آری شاید جلسات استانداری برای برخی ها جذابیت و کلاس داشته باشد ولی برای صاحب قلمی که دغدغه اش رفع گره از امور مردم است نه جذابیتی دارد و نه محلی از اعراب و نه رسمیت!
مسائل واقعی ایلام، جادهها، نان و اقتصاد، زیر لایههای طنز و هیاهو مدفون نمیشوند. آنها در چهره خانوادههایی نمود پیدا میکنند که فرزندانشان را به دلیل ناامیدی از دست دادهاند. این، نه نقد شخصی است، نه تخریب؛ این فریاد حقیقت است.
آقایان مسئول اگر از پس مسئولیت برنمی آیید وظیفه اخلاقی و انسانی حکم میکند که صحنه را به کسانی بسپارند که دغدغهشان، بقا و زندگی مردم است، نه صرفاً حفظ پوشش رسانهای و ساختن ویترینهای توخالی.
آنچه مردم از واقعیات کف میدان احصاء می کنند، ساختن فردای خود و خانواده و مهره چینی های انتخاباتی توسط برخی مسولان است و مردم و منافع مردم در پازل مدیریتی این مدیران جایگاهی ندارند اما شک نکنید که مگر این مدیران به خودشان بر خواهد گشت چون وعده صادق الهی است که؛ “وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ!!!
- نویسنده : فرشته سنجیده


















Wednesday, 24 June , 2026