مدتی است وجود سگ های ولگرد درسطح شهر ایلام، محله ها ،کوچه پس کوچه ها ،پارکهای شهر ایلام وروستاهاو محله های بخش مرکزی توجه مردم را به خود جلب کرده است . وجود چنین حیوانی آن هم به تعداد زیاد وبه صورت گله ای در برخی نقاط شهر ایلام که از مناطق حاشیه ای وپیرامون، به مناطق مسکونی آمده اند نه تنها از لحاظ بهداشتی قابل تامل است بلکه رعب ووحشتی که برای کودکان ونوجوانان بخصوص دانش آموزان ابتدایی دختر، به علت پرسه زدن سگها در سر کوچه ها و خیابان ها بوجود می آید.به خودی خود ناراحت کنده نیز می باشد . بارها ما به عینه شاهد وحشت وجیغ زدن دانش آموزان و پناه آوردن بچه ها به سمت بزرگسالان به علت ترس از وجود سگ ها بوده ایم . این درحالیست که مکررا از سوی رسانه های محلی هشدارهای لازم در این زمینه داده شده است

اما گویا راه چاره ای تا کنون برای حل این معضل اندیشیده نشده است .ناگفته نماند که حیوانات هم حق حیات دارند . وهیچ انسان با وجدانی حاضر به کشتن ویا نابودی چنین حیوانی نیست اما ضرورت دارد که متولیان امر همچون شهرداری ودامپزشکی وسایر ارگانهای مربوطه برای حل این معضل چاره ای بیاندیشند ونسبت به جمع آوری سگ های ولگرد وبی صاحب ونگهداری واسکان انها در مکانی مناسب قبل از رخ دادن اتفاقی ناگوار اقدام نمایند .

  • نویسنده : سعید شکربیگی
  • منبع خبر : طلیعه زاگرس