خطاب به برخی تازه منصوبان که به دیده حق مالکیت به جایگاهشان نگاه می کنند نه امانت!

حفظ حرمت ارباب رجوع وظیفه است نه لطف، که کسی بابت آن از شما تشکر کند!
چهره ای عبوس و خنثی برخی مسئولین تازه کار نه تنها جایی در بین مردم ایلام برای آنها باز نخواهد کرد، بلکه نشان دهنده ماهیت واقعی این افراد است که در ظاهر دم از ارزش‌ها و با مردم بودن می زنند اما در واقعیت خودخواهی و غرور تهوع آورشان، برای مردم نمود بیشتری دارد

▪️آری این افراد هیچ جایگاهی نزد مردم نخواهند داشت:

  • به این دلیل که اگر کسی را به اتاقشان راه دهند و یک سلام علیک گرمی را با او داشته باشند، تصور می کنند که به آن شخص لطف کرده اند
  • به این دلیل که این رفتارها بیشتر باعث یاس و ناامیدی مردم از بهبود اوضاع و بدبینی آنها به دولت آقای رئیسی خواهد شد که با شعار مردمی بودن روی کار آمد
  • به این دلیل که راندن کسی از جایی که آنجا را به عنوان پناهگاهی برای خود می دانسته است، یک دل شکستن بزرگ است که باید در پیشگاه الهی پاسخگویش باشد
  • به دلیل اینکه بی حرمتی به مردمان صبور این دیار که فرزندانشان در خط مقدم دفاع از کشور بودند، نارضایتی شهدا و خانواده هایشان را به دنبال خواهد داشت و باید در برابر آنها پاسخگو باشند
  • به این دلیل که این مسئولین تازه کار یا بهتر بگوئیم تازه به دوران رسیده، هر چه دارند به واسطه خدمت به مردم است، پس خود را از مردم پنهان کردن و دست رد بر سینه ارباب رجوع زدن یعنی ایجاد مرزبندی با مردم
  • به این دلیل که مسئولی که با نگاه سنگین و چهره ای گرفته منتظر می ماند تا درب خودرو را برای او باز کنند، با این رفتارش این پیام را به مردم می دهد که فاصله اش با آنها از زمین تا ثریاست!
  • به دلیل اینکه برخی از این مسئولین احساس می کنند که این صندلی حق آنهاست و نسبت به آن احساس مالکیت دارند نه احساس اینکه یک امانتی در دست آنان است که چند روز دیگر باید آن را پس دهند!

آری این افراد برای تصدی کرسی قدرت خوب بلدند راه تهران را سینه خیز بروند ولی راه و برنامه ریزی جهت برون رفت از آسیب های اجتماعی ،رکود اقتصادی و بن بست مواصلاتی را خیر!!!

این افراد فقط خوب بلدند سخنرانی کنند و هر جا که لازم باشد از جوانان این دیار برای رسیدن به منافع خود هزینه می کنند

▪️▪️▪️اما برخی از این تازه به دوران رسیده ها بدانند:

اینجا ایلام است دیار شهدای دشمن شکن دفاع مقدس و نخبگان به خون کشیده شده هسته ای، اما جوانان دشتهای دهلران، آبدانان و مهرانش محروم مانده از ثروت و اشتغال در چاه ها و میادین نفتی اند و سهمشان تنها گرمای سوزان این دشتها، بیکاری، سربار بودن و عزلت نشینی کنج منزل پدرانشان است! خیلی شانس با آنها یار باشد کارگران مهاجر ایلامی و یا خانه بدوشان جویای کار در کنج خوابگاههای خودگردان کلان شهرهای ایران اند!

بهتر است این دست مدیران پشت میز نشین و پرمدعای استان ایلام، بجای سرپوش گذاردن به خطاهای مدیریتی و چشم پوشی از کج روی هاسعی کنند خدمتی صادقانه داشته باشند

  • اما یک توصیه اخلاقی به برخی مدیران تازه کار اینکه رعایت ادب و احترام و حفظ حرمت ارباب رجوع، اولاً هزینه ای نخواهد داشت که به بهانه نبود بودجه از انجام آن سر باز بزنید، ثانیاً اخلاق نیکو و روی خوش که مورد تاکید اسلام نیز بوده است، چیزی نیست که انسان از آن متضرر شود مخصوصاً اجر اخروی آن
  • و توصیه آخر به این مسئولینی که تا دیروز که از این صندلی ها دور بودند، با اما و اگر خود را در کنار مردم می خواندند و حالا که از صندلی شان مطمئن شده اند، رنگ عوض کرده اند و کسی را لایق دیدار با خود نمی دانند، اینکه رفتار آنها به پای دولت آقای رئیسی نوشته خواهد شد، اگر واقعا دلسوز مردم و این دولت انقلابی هستند، پس هر چه زودتر در رفتارهای غیر قابل تحملشان تجدید نظر کنندوگرنه رسانه های مطالبه گر در استان این رفتارها را رصد وبه نقد خواهند کشید !!

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس