اربعین امسال اگر چه متفاوت ولی باز هم گذشت، اگر چه وضعیت تردد زوار دیر اعلام شد، اما باز هم خیلی ها با اقدامات جهادی و شبانه روزی پای کار آمدند و نگذاشتند که مشکل خاصی برای زوار پیش بیاید، شاید ویژگی خاص اربعین امسال همین بود که باز هم ثابت کرد و نشان داد که چه کسانی به طور شبانه روزی و بدون ادعا در میدان اقدامات اربعین قرار گرفتند،

نکته قابل تامل اینکه در آغاز و در جریان اجرای برنامه های اربعین برخی از مدیران چه در جلسات و چه به صورت عملی، به صورت خیلی جدی به مسائل و برنامه توجه نکردند و تنها هنری که داشتند این بود که با دنبال کردن روابط عمومی های خود، در شهر مهران و پایانه مرزی چرخیدند و در کنار مواکب و خدمات دیگران، تصاویری را به ثبت رساندند و ماموریت خود را نیز در همين چند مورد خلاصه کردند و با آنها در فضای مجازی طوری نمایش دادند که انگار تمام برنامه های اربعین را آنها اداره کردند، برخی ها نیز فرصت را مغتنم شمردند و به کربلا رفتند و میدان خدمت به زوار را برای دیگران باز گذاشتند!

بعضی‌ها نیز ماموریت‌ شان هم فقط این بود که فقط در ستاد اربعین حاضر شوند و بدون اینکه حضور آنها تاثیری داشته باشد، فقط به صرف اعلام حضور اداری در آن جلسه آمدند و به محض اتمام جلسات نیز با سرعت از جلسه و شهر مهران خارج می شدند!

اما در این بین بعضی ها بدون توجه به اظهار نظر و دست روی دست گذاشتن برخی ها، با شور و حال جهادی و خستگی ناپذیری وارد میدان شدند و به ایجاد و تجهیز بیمارستان صحرایی، داروخانه ،موکب ها و آشپزخانه های بزرگ و… در جهت خدمت رسانی به زائران پرداختند، و در مدت زمان کمی و در این شرایط کرونایی یک مدیریت قوی و جهادی را به رخ کشیدند و با در نظر گرفتن سلامت زائران خدمات مورد نیاز را ارائه دادند

حضور پررنگ و قدرتمند نیروهای نظامی از جمله سپاه و ارتش و نیروی انتظامی بر کسی پوشیده نیست، به عنوان مثال در لابلای این نشست ها و جلسات اربعین، بارها مشاهده شد که مردم برای حل مشکلات خود به فرمانده سپاه پاسداران استان مراجعه و مشکلاتشان را با ایشان در میان می گذاشتند و سردار شاکرمی هم با توجه به مشکلاتشان دستور پیگیری های لازم را می دادند و یا فرمانده انتظامی استان سردار” القاصی مهر” با اینکه از لحاظ جسمی نیز با مشکل روبرو شده بودند باز هم میدان را خالی نکردند و در کنار همکارانشان در جهت مدیریت بهتر و قوی تر اوضاع، به صورت میدانی در جریان اقدامات انجام گرفته قرار گرفتند

از صحنه های زیبای دیگر حضور مواکب از دیگر استان‌های کشور در شهر مهران، حضور روحانیون فعال و طلاب و مبلغین در کنار سایرین که بدون بر تن داشتن لباس روحانی و با خلوص نیت در پی خدمت به زائران حسینی بودند

اربعین امسال با کارنامه ای قابل قبول برای استان هم به پایان رسید، اما باز برخی ها هنوز از این نکته غافل شدند که اربعین یک فرصت بزرگ برای استان و مردم است، باز هم عده ای بیشتر از هر چیزی به دنبال دیده شدن تصاویر و فیلم های خود در این عرصه بودند تا اینکه دغدغه استان و مردم در این فرصت طلایی را داشته باشند،

سالهاست که ایلام پایتخت خادمین سیدالشهدا شناخته شده است و مسیر اول و اصلی خروج زائرین به سمت عتبات عالیات است، اما آیا به اندازه این همه مدت و این فرصتی که در اختیار استان بوده است، دستاوردها نیز به همان اندازه بوده است؟
لازم به ذکر است که گروه خبری طلیعه زاگرس به مدت سه روز در شهر مهران و پایانه مرزی حضور داشت، و از نزدیک شاهد تلاش‌های بی وقفه در جهت خدمت رسانی به زوار بودند که به نوبه خود از تمام رسانه هایی که این روزها با استقرار در مهران این صحنه های زیبا را به تصویر کشیدند و بازتاب دادند، خسته نباشید می گوییم

همچنین از مدیران ارشد استان، کادر بهداشت و درمان، و همه کسانی که به عشق ابا عبدالله الحسین و بدون هیچ توقع تنها به فکر خدمت رسانی بودند، و آبروی استان را به خوبی حفظ کردند، خداقوت و خسته نباشید می گوییم، هر چند که اجر واقعی آنها در دنیا و آخرت با امام حسین خواهد بود و همین هم برای آنها بر هر چیزی ارجحیت دارد،
امیدواریم که در سال‌های آینده نیز با برطرف کردن ایرادات و ضعفها، هم خدمت رسانی بهتر انجام بگیرد و هم از این فرصت در جهت معرفی استان استفاده بهتری صورت گیرد

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس