– خوشبختانه استان در وضعیت خوبی قرار دارد/ با توجه با سویه ی جدید کرونا در آفریقای جنوبی، باید مراقب باشیم چرا که احتمال پیک ششم در کشور ما نیز وجود دارد
– هر جا که جامعه و استان به حضور بسیجیان نیاز داشت چه در بحث سیل، زلزله، آتش سوزی، و چه در بحث کرونا شاهد حضور آنها بودیم/ طرح شهید حاج قاسم سلیمانی انصافا یک طرح موفق و خوب در کل کشور و استان بود
– نقض قانون از هیچ کس پذیرفته نیست، ضوابط و دستورالعملهای بهداشتی که ابلاغ شده یا می شود باید رعایت شود/ اقناع مردم به واکسن زدن همچنان در دستور کار ستادها قرار بگیرد
دکتر کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
– طبق آماری که داریم میزان واکسیناسیون اساتید دانشگاه علوم پزشکی تقریبا نزدیک به ۱۰۰ درصد است اما در بعضی از دانشگاههای دیگر، اساتید ۷ تا ۸ درصد تزریق واکسن داشته اند که لازم است رئیس دانشگاهها ورود کنند، / تزریق واکسن دانشجویان هم ۲۰ تا ۳۰ درصد بوده است، برای ما عجیب است که این قشر فرهیخته چرا همراهی نمی کنند؟!
– در استان روند مناسبی را شاهد هستیم و امیدواریم وارد پیک ششم نشویم
– با توجه به سویه ی جدید ” اُمیکرون” در بعضی کشورها، باید در بحث مرزها بازبینی کنیم و نحوه ی ورود و خروج افراد را مشخص کنیم
– واکسیناسیون تاثیر خودش را خواهد گذاشت و ما باید همیشه مراقب باشیم چرا که ممکن است ورود این سویه های جدید باعث پیک جدید شود
– شهرستان چرداول نارنجی، بدره و آبدانان آبی و بقیه شهرستانها در وضعیت زرد قرار دارند
صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
– کسی که واکسن نمی زند یا می ترسد و یا اعتقادی به واکسن ندارد که در هر صورت باید توجیه شود که با آموزش و استفاده از الگوها قابل انجام است
– همکارانمان در آموزش و پرورش تک به تک شناسنامه ی مدارس را استخراج کنند و باید معلوم شود چه کسانی واکسن زده و چه کسانی نزده اند، چرا که مدارس باز شده اند و باید حساسیت مان بیشتر شود
– وضعیت، وضعیت خوبی است اما می تواند آرامش قبل از طوفان باشد
– مهمترین پروتکل برای ما در آموزش و پرورش این است که دانش آموزان واکسن زده باشند و اینکه اگر افرادی علائم دارند به مدرسه نیایند
سعداله پورمیرزا معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ایلام
– در ارتباط با واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان ما مجدداً به کلیه شهرستانها و مناطق نامه ارسال کردیم و بر اجرایی کردن طرح هوشمند تاکید کرده ایم
– در بحث واکسیناسیون دانش آموزان ما تاکید کرده ایم که اجباری است و به این سمت رفتیم، همان مطالبه ای که والدین دارند و تمایل ندارند فرزند آنها که واکسن زده پیش کسی بنشیند که واکسن نزده است
– قطعا برای ما قابل پذیرش نیست که مدیر، همکار و یا دانش آموز بدون تزریق واکسن در مدرسه باشد و پیگیر این موضوع خواهیم بود
– اگر دانش آموزان و فرهنگیان واکسن نزده باشند هفته ای دوبار باید تست PCR منفی ارائه دهند و آنهایی که واکسن زده اند هفته ای یکبار تست PCR منفی ارائه دهند و الا حق حضور نخواهند داشت
فرماندار مهران:
– در بحث واکسیناسیون آمار روستاهای شهرستان مهران ۸۴ درصد به بالا است و فقط در دو روستای “شهرک اسلامیه” با ۴۶ درصد و ” بان رحمان” با ۳۴ درصد بوده است
– در قالب طرح شهید سلیمانی بازدید از این دو روستا انجام گرفته و توسط سپاه و بسیج با مردم صحبت شده است که تاثیرگذار بوده است
– با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و تاکید مسئولین استانی، واکسیناسیون اولویت کار ما خواهد بود
لازم به ذکر است در جلسه امروز ستاد کرونای استان ایلام ، استاندار و بسیاری از مقامات استانی حضور نداشتند و جلسه بیشتر در حد معاونین دستگاههای مختلف برگزار شدکه موجب تذکر چند رسانه نسبت به این موضوع شد
- منبع خبر : طلیعه زاگرس


















Tuesday, 23 June , 2026