هر چند مدتی زیادی از بازگشایی مدارس نمی گذرد، اما نگرانی ها از وضعیت مدارس در این شرایط همچنان وجود دارد،

در این شرایط که مسئولین تاکید بر پرهیز از هر گونه عادی انگاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دارند و مدارس را بر اساس شیوه نامه های خاصی بازگشایی کرده اند، با توجه به پیام های مردمی رسیده متاسفانه همچنان مدارسی در ایلام هستند که نه تنها تهویه ی مناسبی ندارند بلکه وسایل گرمایشی استاندارد هم در آنها موجود نمی باشد و همین عوامل ممکن است شرایط را حادتر کند،

از مشکلات دیگر، عدم تزریق واکسن برخی از مدیران و معلمان مدرسه و دانش آموزان است که آموزش و پرورش باید با اقدامات جدی تر در این زمینه ورود کند

هر چند وضعیت کشور و استان فعلا مناسب است، اما این شرایط موقتی و شکننده است و هر آن ممکن است غافلگیر شویم و وارد پیک ششم شویم، لذا مسئولیت آموزش و پرورش استان ایلام با توجه با بازگشایی مدارس بیشتر از دیگران است، چرا که سهل انگاری در رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در مدارس به راحتی می تواند خانواده‌هایی را درگیر و این زنجیره را گسترده تر کند

از مسئولین آموزش و پرورش انتظار می رود با کنترل و نظارت بیشتر و همچنین تهیه امکانات و تجهیزات لازم در مدارس طوری عمل نمایند که سلامتی دانش آموزان و خانواده های آنها به خطر نیفتد و در نتیجه والدین هم بدون نگرانی فرزندانشان را راهی مدرسه کنند

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس