بهرام نیا استاندار ایلام: مردم مشکل دارند، باید مرجعی باشد که نگرانی خود را آنجا ابراز کنند/ با سعه صدر صحبت‌ مردم را گوش می دهیم/ عمده ترین مشکلات مطرح شده در بحث اشتغال و بیکاری بود

دیدارهای رو در رو و بی واسطه مردم و مسئولین از بسیاری جهات می تواند تاثیر مثبت داشته باشد، از کم شدن فاصله بین مردم و مسئولین گرفته تا در جریان قرار گرفتن مسئولین از بطن و مشکلات زندگی مردم و همچنین کم شدن فشار روانی به مردم بسیار تاثیرگذار خواهد بود،

البته این دیدارها در صورتی می تواند موثر واقع شود که واقعا و به طور جد از طرف مسئولین پیگیری شود و مردم را به حل مشکلاتشان امیدوار کند
حتی در برخی موارد هم ممکن است که از لحاظ قانونی نتوان برای مردم اقدامی کرد، اما پای درد دل آنها نشستن و برای آنها با حوصله وقت گذاشتن، تاثیر بسیار زیادی در کاهش بار روانی آنها خواهد داشت و حتی در بسیاری موارد می توان آنها را متقاعد کرد

رابطه چهره به چهره با مردم باعث می شود که مردم همیشه پناهگاه مهمی را برای حل مشکلاتشان احساس کنند و در هنگام مشکلات نگرانی بابت آنها نداشته باشند، وقتی مسئولی مشکل مردم را مشکل خود بداند و با دلسوزی در حل آن برآید قطعا یک اعتماد بزرگ و ناگسستنی بین مردم و مسئولین بوجود می آید که سرمایه ای عظیم برای کشور و نظام خواهد بود، چرا که نظام اعتبار خود را از مردم دارد و هر چه رابطه مردم و مدیران و مسئولین کشور در هر جایگاهی با مردم صمیمی باشد، نظام قدرتمندتر و مردمی تر خواهد شد

مسئولین هم باید قدر این دیدارهای مردمی را بدانند و طوری رفتار نکنند که شخصی با دلخوری و ناراحتی از نزد آنها برود بلکه با دلسوزی و راهنمایی همراه با لبخند، با مردم ارتباط برقرار کنند

امروز در استانداری ایلام دیدارهای مردمی با استاندار صورت گرفت، قریب صد نفر امروز با استاندار ایلام دیدار داشتند و دغدغه های خود را با وی در میان گذاشتند

اکثریت درخواستهای مردم از استاندار در حوزه اشتغال و مسائل اقتصادی بود، آنچه که در این دیدار به وضوح قابل مشاهده بود، چهره های خسته و بریده مردم از مشکلات بود،
همه به هر نحوی می خواستند شرایط خود را برای استاندار تشریح کنند و از سختی های این روزهایشان بگویند

امیدواریم که این شروع خوبی برای روابط و دیدارهای بی واسطه مردم و مسئولین در استان باشد و تا حدی بتواند در جهت رفع مشکلات مردم موثر واقع شود

استاندار ایلام در حاشیه دیدار مردمی در استانداری ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار طلیعه زاگرس :

 مردم واقعاً مشکل دارند و یک مرجع و جایی باید باشد که آنها نگرانی و ناراحتی شان را آنجا ابراز کنند، چه جایی بهتر از استانداری که نماینده دولت است

  ما باید با سعه صدر صحبت‌های مردم را گوش کنیم و تا جایی که امکان دارد و سعی و تلاش هم بر این است که مشکلات آنها حل شود و اگر حل نشود حداقل روان درمانی شود و بگذاریم آنها آنچه که درونشان هست را بیرون بریزند، ما هم خوشحال می شویم و هیچ اشکالی ندارد

عمده ترین مشکل مراجعه کننده گان بحث اشتعال و بیکاری است که باید برای آن فکری شود و ما داریم کار می کنیم و با توجه با بحث بازارچه ها که در دیدار با استانداران دیاله و واسط عراق در دست بررسی است، بتوانیم حداقل از طریق این بازارچه ها مشکلات را حل کنیم، همچنین بخشی نیز مربوط به شرکت‌هایی است که در قالب سرمایه گذاری بخش خصوصی پیگیر آن هستیم

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس