لاشه های گوشت بدون محافظت بهداشتی در فضای باز این چنین رها شده می تواند منشا بسیاری از بیماری‌ها باشد .

دکتر جمیل صادقی فر معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام درگفتگو با خبرنگار طلیعه زاگرس ضمن هشدار به مردم در خصوص خرید گوشت از این مکان‌ها عنوان داشت: این مراکز هنگامی می توانند خطرناک باشند که بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شایع شود چرا که کنترل بهداشتی روی این گوشت‌ها وجود ندارد

وی افزود: ممکن است همه هم از این گوشت ها استفاده کنند و تا حالا مشکلی پیش نیامده باشد ولی در صورت شایع شدن یک بیماری از لحاظ بهداشتی قابل کنترل نخواهد بود

صادقی فر همچنین خاطر نشان کرد: مواردی از جمله تمیز نبودن محیط پیرامونی این قصابی ها و نزدیک بودن جدولهایی که سرشار از لجن و خونابه هستند، نبودن سطل زباله های درب دار و مناسب، آویزان کردن آنها بدون محافظ و وجود پشه و حشرات در اطراف آنها از مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند ونقش نهادهای متولی پررنگ تر شود

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس