گلایه های مردمی بحق است/ عملکرد برخی مسئولین مردم را دلخور کرده است و باید در این عرصه کاری کرد که اعتماد مردم ترمیم شود.

ایلام- پایگاه خبری طلیعه زاگرس؛ قبل شروع سخنم لازم بگویم در چند روز اخیر به بهانه شرکت مردم در انتخابات و شنیدن سخنان آنها به جهت یک انتخاب اصلح در افکار عمومی با واکنش های متفاوت وگاها تندی مواجهه شدم که کلیپ های از این گفتگوها تهیه نمودیم و در هفته های پیش روی به فراخور زمان بارگذاری خواهیم کرد اما در تاریخ انقلاب اسلامی آنچه بیش از هر چیزی به چشم می آید دفاع و پشتیبانی مردم از آن است به طوری که در روزهای سختی که کشور پشت سر گذاشت اگر آمدن مردم به صحنه نبود به هیچ عنوان نمی شد به راحتی از آن گردنه های سخت عبور کرد، از روزهای جنگ نظامی گرفته تا جنگ اقتصادی و تهدیدات دشمن در سال‌های اخیر و اغتشاشاتی که با پشتیبانی همه جانبه استکبار انجام گرفت آنچه باعث سربلند شدن کشور بود حضور مردم در دفاع از انقلاب و عزت و امنیت کشورشان بود که تمام معادلات دشمن را بر هم زدند و همچنان مقاوم و سرافراز ایستاده اند؛ این ملت براستی لایق شایسته ترین خدمت از طرف مسئولین هستند.

این روزها آنچه دارد در فضای سیاسی پر رنگ تر میشود بحث مهم انتخابات است، شاید اگر در محفلی بحث انتخابات شود برخی ها با صراحت عنوان میدارند که برخی از مردم علاقه ای برای حضور در انتخابات ندارند و مشارکت پایین خواهد بود.

البته این سخن را نمی توان به راحتی رد کرد چرا که در برخی موارد صدق می کند، چرا که رفتار برخی نماینده ها در حد و قواره نماینده مجلس نبوده و بیشتر نماینده منفعت های شخصی و حزبی خود بوده اند و همین هم تاثیر زیادی در انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات دارد.

جایگاه مجلس جایگاه بسیار مهمی است، و وظیفه مهم قانونگذاری را بر عهده دارد، وقتی کشوری یک مجلس قوی با نمایندگان قوی و کاری داشته باشد قطعاً تمامی مدیریت کشور به تبع آن شکوفا خواهد بود، اگر نماینده هایی توانمند و مردمی که هدفشان پیشرفت کشور و خدمت صادقانه به مردم است وارد مجلس شوند، قطعاً یک اعتماد ارزشمند بین مردم و حاکمیت را رقم خواهد زد، اما اگر بر خلاف این باشد نتیجه اش دلسردی و ناامیدی مردم خواهد بود و در نتیجه رغبتی برای انتخابات و بهبود امور نخواهند داشت.

نماینده های فعلی مجلس باید نگاهی به رفتارهای خود در این چند سال بیندازند و ببینند اگر امروز برخی از مردم انتخابات مجلس را بی اهمیت می دانند دلیلش چه می تواند باشد؟

نکته قابل تامل این است که آنچه در سطح جامعه و در بزنگاههای مهم شاهد آن بوده ایم، دفاع و پشتیبانی همه جانبه مردم از اصل نظام بوده است و این نشان از پای انقلاب بودن مردم دارد اما رفتار و عملکرد برخی مسئولین مردم را دلخور کرده است و باید در این عرصه کاری کرد که اعتماد مردم ترمیم شود.

وقتی مردم در شرایط سخت اقتصادی و یا بیکاری فرزندانشان، نماینده هایی را می بینند که این مشکلات برای آنها اصلاً دغدغه نیست ویا به وقت دوباره رای جمع کردن شروع به سخنان تبلیغاتی می کنند معلوم است به این نتیجه می‌رسند که مجلس و نماینده هایش هیچ کاری جز منفعت شخصی خود نخواهند داشت و در نتیجه در حضور انتخابات تاثیر گذار خواهد بود، نماینده ای که این مشکلات را ببیند و همچنان بی‌تفاوت باشد و در راستای حل آن و در چارچوب مجلس به اندازه خود در رفع آن نکوشد قطعاً دیگر نباید جایش مجلس باشد.

با توجه به برخی گلایه های به حق مردم و رفتار و کردار شخصی دور از شان برخی نماینده ها که در جهت پیشرفت کشور قدم بر نمی دارند هنوز هم می توان امیدوار به انتخاب افراد شایسته و مردمی بود، هنوز هم افراد مخلص و مردمی در استان #ایلام و کشور کم نداریم، اما باید با رقم زدن فضای رقابتی سالم باعث حضور آنها شویم و فضا را برای انتخاب سالم از طرف مردم مهیا کرد و این امید را در دل مردم زنده کرد که با رقم زدن یک انتخاب درست می توان یک مجلس قوی از جنس خود مردم تشکیل داد که در جهت اعتلای ایران و حل مشکلات مردم گام بردارد.

  • نویسنده : فرشته سنجیده