ورزش مناسب و اصولی که تداوم داشته باشد هم سلامتی جسمی به دنبالش خواهد بود و هم از لحاظ روحی انسان را پرنشاط و سرحال خواهد کرد و بدنی سالم و قوی در برابر بیماری‌ها به ما هدیه می کند.

ایلام؛ پایگاه خبری طلیعه زاگرس_ این روزها بی تحرکی و عدم توجه به ورزش متاسفانه در بین بسیاری از افراد جامعه مشاهده می‌شود، وقتهای طلایی که با ورزش کردن می تواند سلامت ما را تضمین کند به راحتی می گذرد و آنچه برای ما باقی می ماند بی تحرکی و چاقی و انواع مریضی های مختلف است که قبلاً می توانستیم با یک ساعت ورزش در طول روز از آن پیشگیری کنیم.

یک ساعت حرکات ورزشی صحیح در طول روز چیز زیادی نیست که با تنبلی و بی حوصلگی آن را از خودمان می گیرم و به جایش انواع بیماری ها را برای خود رقم می زنیم.

ورزش مناسب و اصولی که تداوم داشته باشد هم سلامتی جسمی به دنبالش خواهد بود و هم از لحاظ روحی انسان را پرنشاط و سرحال خواهد کرد و بدنی سالم و قوی در برابر بیماری‌ها به ما هدیه می کند.

بهبود سطح کلسترول، کاهش فشار خون، کاهش خطرات قلبی و بیماری های قلبی، کاهش خطر سکته مغزی، تناسب اندام، خواب راحت و عمیق و… از نتایج ورزش مداوم است.

شخصی که در برنامه روزانه خود ورزش را قرار می دهد دارد از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند، دارد نشاط را در زندگی خود قرار می دهد، دارد از افسردگی خود را نجات می دهد، دارد از زود پیر شدن خود جلوگیری می کند، این فرد هر روز پر انرژی و شاداب از خواب بیدار می‌شود و روزی زیبا را برای خود رقم می دهد.

افراد خانواده و بویژه والدین می توانند با ورزش روزانه در کنار همدیگر فضای سالم و پرنشاطی را به خانواده خود دهند و باعث ترغیب فرزندان از سنین پایین به ورزش شوند تا یک زندگی سالم را برای خود رقم زنند، همچنین باید در مدارس نیز تنها به زنگ ورزش اکتفا نشود و در خصوص این موضوع مهم که با سلامتی جامعه در ارتباط مستقیم است فرهنگ سازی شود.

شهبازی مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام در گفتگو با خبرنگار طلیعه زاگرس عنوان داشت: نقش ورزش در پیشگیری از بیماری ها بسیار حائز اهمیت است ، چرا که تحرک و شادابی نیاز امروز جامعه ماست.

بخش اعظمی از مشکلات چاقی و بیماری ها بویژه دیابت که امروز در سطح جامعه وجود دارد و روز به روز نمودار آن رشد می کند ناشی از عدم توجه به ورزش است؟ چرا نباید بچه ها را به سمت ورزش ترغیب کنیم؟ چرا باید تنها برای ویزیت دکتر ۳۰۰ هزار تومان دهند اما حاضر نیستند در ماه ۳۰۰ هزار تومان برای ورزش هزینه کنند؟ داروخانه ها شلوغ و مصرف دارو بالاست و اینجاست که باید واقعاً به مقوله ورزش توجه جدی شود و همه پای کار این موضوع اجتماعی بیایند.

یکی از اهداف مهم بنده توجه به ورزش مدارس است که باید تعامل با سازمان ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش و آموزش و پرورش خصوصاً در بحث استعداد یابی انجام شود، ما باید حتماً یک تعامل و تفاهم دو طرفه داشته باشیم که ضمن اینکه بچه ها را از حالت کم تحرکی بیرون می آوریم استعدادهای آنها را برای ورزش قهرمانی کشف کنیم.

در حال حاضر گروه‌های استعدادیابی در هیئت‌های ورزشی تشکیل دادیم و در این خصوص رایزنی می کنیم هرچند باید یک سواد حرکتی را به کار بیندازیم و کسانی که علم و آگاهی به ورزش دارند در این موضوع فرهنگ سازی کنند که بتوانیم بخش اعظمی از مشکلات جسمی را حل کنیم، حتی بسیاری از ناهنجاری های حرکتی و اسکلتی را می توان از طریق حرکات اصلاحی درمان کرد، خیلی ها در این خصوص به پزشک مراجعه می کنند و نتیجه نمی گیرند اما می توان با یک مربی حرفه ای در خصوص حرکات بدنی و دستگاهی و ایستگاهی برخی مشکلات ناهنجاری از جمله مشکل پای پرانتزی و ایکسی را حل کرد.

  • نویسنده : فرشته سنجیده