این روزها به «معنویت» بیشتر نیاز داریم؛ کمی هوای «همدیگر» را داشته باشیم/ مردم ما تجربه هشت سال جنگ تحمیلی و دوران سخت کرونا را دارند.

ایلام- پایگاه خبری طلیعه زاگرس؛ در این روزها که جنگ رژیم صهیونیستی بر کشور ما تحمیل شده و نیروهای مسلح ما با اقتدار در حال دفاع و پاسخ دندان شکن به دشمن است بد نیست بعضی رفتارها را تغییر بدیم.

قطعا جنگ سخت است و تبعات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی برای هر کشوری دارد و نیاز است در این روزها کمی هم به فکر «معنویت»بود تا مادی گرایی.

اولین و مهمترین چیزی که این روزها به آن نیاز داریم توکل و ارتباط با خدا است، همان خدایی که در ما در تنهایی دوران جنگ هشت ساله تنها نگذاشت.

«معنویت» ما را در هشت سال دفاع مقدس پیروز کرد، از دوران سخت و دلهره آور کرونا عبور داد و حالا که وارد یک جنگ ناخواسته شده ایم بهتر است دوباره همان راه را ادامه دهیم.

در ناامیدی ها و بن بست ها بدانیم «برای خدا همه چیز آسان است»؛این ایمان و اراده ها هستند که در جنگ پیروز می شوند.

و اما….

اینکه ما داشته باشیم ولی همسایه، دوست، قوم و خویش نداشته باشد هیچ لذت قلبی ندارد پس بهتر است در برخی رفتارها و گفتارها حواسمان باشد و هوای همدیگر را داشته باشیم.

ممکن است در این شرایط برای عده ای مشکلات اقتصادی به وجود آید، بیکار شوند و….ولی باید مثل تجربه موفق دوران کرونا هوای همدیگر را داشته باشیم.

از امروز همان قدر خرید کنیم که نیاز داریم، بگذاریم آرامش در بازار حاکم باشد، رفتارهای ما قطعا در دیگران اثر گذار است، گاهی اوقات حرف نزدن بهتر از حرف زدن است، در جمع های خانوادگی و دوستانه معرکه ناامیدی نگیریم.

و بازهم می گوییم مراقب هم باشیم…

  • نویسنده : فرشته سنجیده