این روزها که داریم به ماه محرم نزدیک میشویم، بسیاری از خانواده ها و عروس و دامادها اقدام به برگزاری مراسم ازدواج آن هم در شرایط سخت کرونا می کنند و بدون توجه به این شرایط و با حضور مهمانان زیادی و بدون رعایت پروتکلهای بهداشتی این مراسمات خطرناک را برگزار می کنند

اما سوالی که ذهن ما را درگیر کرده است این است که چطور پدر و مادرانی که با این همه زحمت و سختی فرزندانشان را به اینجا رسانده اند و حاضر نیستند خاری به پای فرزندشان برود، حالا در این شرایط گسترده مریضی چطور راضی میشوند با دعوت از این همه افراد مراسمی را برگزار کنند که نه تنها ابتلای بیماری در آن هم برای خود و عروس و داماد و میهمانان به شدت بالاست، بلکه احتمال مرگ و میر در آنها نیز می رود؟!

آیا این به استقبال مرگ رفتن برای خود و فرزندان نیست؟
در دفاتر ثبت عقد و ازدواج که مشاهده می شود، متاسفانه مهمانان زیادی بدون زدن ماسک و رعایت پروتکلهای بهداشتی شانه به شانه ی هم قرار می گیرند و به تنها چیزی که فکر نمی کنند ویروس کشنده کرونا است!!
اسم این رفتارها اگر لجاجت نیست پس چه می تواند باشد؟!
پدران و مادران عزیز هیچ کس مخالف این نوع شادی ها نیست اما تا جایی که می توانید اولا باید مانع برگزاری مراسمات عروسی شوید، اگر هم عروس و‌داماد راضی نشدند، باید در این شرایط به حداقلها برای مراسم عروسی تن داد، آن هم با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی.
چرا باید شروع زندگی دو جوان با تلخی و ابتلای چندین نفر به کرونا و حتی مرگ آنها همراه باشد؟!

این اقدام نه تنها خاطره ی شیرین عروسی را تلخ خواهد کرد که تبعات آن و ابتلای افراد بیشتر در این مراسمات تا همیشه در ذهن و فکر عروس و داماد خواهد بود و از این بدتر اینکه دیگران، برگزاری مراسم عروسی را دلیل ابتلا و مقصر خدشه دار شدن سلامتی خود می دانند که این عامل در شروع زندگی، بسیار برای آنها آزار دهنده خواهد بود

بیائیم عاقلانه رفتار کنیم و برای
یکی دو ساعت مراسم عروسی و یا چشم و هم چشمی های بی معنی در گرفتن مراسمات، سلامتی خود و میهمانان را به خطر نیندازیم که هیچ راه جبرانی نخواهد داشت
باور کنیم و بپذیریم که مراسم عروسی هرگونه که برگزار شود هیچ تاثیری در زندگی عروس و داماد نخواهد گذاشت، پس خودمان را درگیر این قید و بندهای بی پایه و اساس نکنیم و به فکر قوام و دوام زندگی آینده باشیم.

لازم به ذکر است این توصیه ی دلسوزانه یک خبرنگار است که بواسطه ی کار خبری خود در این ماهها و روزهای کرونایی شاهد درد و رنج کسانی بوده که جگر گوشه های خود و عزیزانشان قربانی کرونا شدند و همین طور همکاران رسانه ای خود را نیز بر اثر این بیماری از دست داده است، و حالا تلاش می کند که در حد توان خود نسبت به خطر این ویروس چموش هشدار دهد تا دیگر شاهد از دست رفتن عزیزانمان به خاطر یک غفلت نباشیم

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس