زنان در ایران به دور از هر گونه نگاه کهنه پرستی و تحجر در جامعه فعال هستند

امنیت برای همه دنیا موضوعی کلیدی و حیاتی است، همه چیز زندگی انسان بسته به امنیت است، امنیت که نباشد زندگی انسان در همه ی ابعاد مختل و به هم ریخته می شود و وحشت بر زندگی انسان سایه می افکند

موضوع امنیت برای همه ی کشورهای دنیا از هر چیز دیگری مهمتر است، در واقع تامین امنیت مهمترین خواست مردم در هر کشوری است
در طول تاریخ در بحث امنیت، همیشه زنان بیشتر از مردان در معرض خطر قرار داشته اند، همیشه امنیت زنان شکننده تر بوده است و از این جهت مشکلات زیادی متوجه این قشر مهم در جوامع مختلف بوده است

هر چند که وضعیت زنان از هر نظر در جوامع مختلف تقریبا رو به بهبود بوده است، اما مخل شدن امنیت زنان به شیوه های مختلف همچنان ادامه دارد و گاهی در لباس آزادی غربی خود را نشان می دهد و گاهی نیز در لباس تحجر و افراط گرایی، که هر دو فقط کرامت زنان را هدف قرار گرفته اند
در ایران و بعد از انقلاب اسلامی سعی بر آن بود با نگاه حفظ کرامت و امنیت زنان در جامعه، این قشر مهم بتوانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی در جامعه فعالیت داشته باشند و جایگاه واقعی خود را پیدا کنند، که تا امروز نیز در بسیاری از جهات موفق بوده ایم و شاهد حضور زنان در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، ورزشی، اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی و… بوده ایم
زنان در این عرصه ها با امنیت و بدون هیچ منعی توانستند توانایی های خود را بدون خدشه دار شدن کرامت و جایگاه خود در جامعه ثابت کنند،

آنچه که امروز در افغانستان رقم خورد، بویژه برای زنان که از ترس نگاه افراطی طالبان و به خطر افتادن امنیت و جایگاهشان در جامعه در تلاش برای خروج از کشورشان بودند و این ترس و عدم امنیت زنان بی پناه افغان، دل هر انسانی را به درد می آورد،و تصور این وضعیت برای هر انسانی زن یا مرد بسیار دردناک است
این روزها و با دیدن این تصاویر شاید خیلی ها بیشتر از قبل قدردان و شکرگزار نعمت بزرگ امنیت در کشور بویژه برای بانوان باشند، بانوانی که به راحتی و به دور از هر گونه نگاه کهنه پرستی و تحجر به فعالیت خود در جامعه ادامه می دهند و نه ترسی از منع شدن دارند و نه زیر نگاه سنگین حاکمیت هستند
جنگ و ناامنی در منطقه در سالهای اخیر، بیشتر از هر چیزی زنان و کودکان را هدف خود قرار داد، زنان دردمندی که بدون هیچ گناهی قربانی خشونت و خونریزی و افکار پوسیده ی عده ای افراطی که نام اسلام را هم بر خود گذاشته و بیشترین ضربه را به دین و اسلام زده اند، شده اند

در این منطقه ی پر آشوب که هر روز در منطقه ای اتفاقی تلخ رخ می دهد، باید قدردان این امنیت و آرامشی باشیم که در سایه ی امن ولایت و رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای و همچنین اقتدار نیروهای مسلح و چشمان همیشه بیدار سربازان گمنام امام زمان و توان قدرتمند و بازدارنده نظامی، توانسته است امنیت مثال زدنی خود را در منطقه و جهان داشته باشیم که هیچ کس نیز طمع آسیب رساندن به آن را نداشته و نخواهد داشت
انشاالله قدرت و امنیت ایران اسلامی همچنان در سایه امن ولایت مستحکم و پابرجا بماند

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس