از شرایط سختی که کرونا بر جامعه و زندگی شهروندان حاکم کرده است، شاید هیچ کدام به اندازه نحوه ی برگزاری مراسم ختم عزیزان و کفن و دفن آنها سخت نباشد

برگزاری مراسمات و رفت و آمد نزدیکان و اقوام به صورت محدود، از لحاظ روحی تحمل مصیبت را برای صاحب عزا سخت تر می کند، اما نباید این نکته را از نظر دور داشت که در این شرایط سخت که زندگی همه ی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، نبايد به روال عادی از اقوام و نزدیکان انتظار رفت و آمد و دلجویی را داشت،
چرا که هر رفت و آمدی خطر ابتلا و حتی فوتی را با دنبال دارد که این قضیه در استان ایلام  متاسفانه نمود بیشتری دارد و نرفتن به مراسم ختم با گلایه و ناراحت شدن صاحب عزا همراه است

کسانی که عزیزان خود را در این روزها از دست می دهند مثل قبل انتظار تسلای حضوری دیگران را نداشته باشند، و به همان تماس‌های و دلجوئی های تلفنی راضی شوند، درست است که در هنگام مصیبت، تنهایی سخت است، اما آنچه که مهم است این است که سلامتی همه این روزها در معرض خطر است و اولویت با حفظ سلامتی دیگران است

در این روزها همه سعی کنیم با تماس تلفنی با کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند و خواندن فاتحه و دادن خیرات برای شادی روح آن عزیزان، همدردی خود را با بازماندگان ابراز کنیم و اجازه ندهیم تجمعات در آرامستانها و یا منزل متوفی، بیش از این باعث انتشار کرونا شود

صاحبان عزا هم با درک شرایط سخت و خاص این روزها اقدام به برگزاری مراسم شلوغ و تجمعات خطرناک نکنند و به دیگران نیز حق بدهند که با نرفتن به این مراسمات نگران جان خود و عزیزانشان باشند

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس