رئیس دادگستری شهرستان ایلام گفت: آمادگی داریم تا در صورت عدم تمکین دستگاه‌ها به قانون، از ابزارهای حقوقی برای الزام آن‌ها به پرداخت دیون استفاده شود.

به گزارش طلیعه زاگرس از ایلام؛ در نشست ویژه بررسی و تعیین‌تکلیف بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری ایلام روز چهارشنبه با رویکرد صیانت از حقوق شهروندان و جلوگیری از اختلال در روند خدمات شهری با حضور «احسان اکبری» فرماندار، «اسماعیل قمری» رئیس دادگستری شهرستان، «افشین مظفری» شهردار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد.

رئیس دادگستری شهرستان ایلام در این نشست با موضعی قاطع، دیون شهرداری را مصداق بارز «حق‌الناس» دانست و اظهار کرد: دستگاه‌هایی که تاکنون در پرداخت بدهی قانونی خود تعلل کرده‌اند باید در پیشگاه قانون و مردم پاسخگو باشند.

اسماعیل قمری با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی اجازه تضییع حقوق عمومی را نخواهد داد، یادآور شد: دستگاه قضایی حامی تعامل میان دستگاهی برای ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مردم و شهروندان است.

وی بیان کرد: مماشات با بی‌قانونی که منجر به اخلال در اداره شهر شود، جایز نیست و دستگاه‌های بدهکار موظفند در چارچوب قانون نسبت به تسویه حساب اقدام کنند.

رئیس دادگستری شهرستان ایلام افزود: آمادگی داریم تا در صورت عدم تمکین دستگاه‌ها به قانون، از ابزارهای حقوقی برای الزام آن‌ها به پرداخت دیون استفاده شود.

قمری یادآور شد: حمایت از تعامل بین بخشی تا جایی است که حقوق عمومی و شهروندان آسیب نبیند.