نمونه بارز نظامیان حاج قاسم بود، که دلهای زیادی را فراتر از کشور ایران به تسخیر خود درآورد

این روزها و با جابجایی مدیران، و استفاده از برخی نظامیان توانمند و شایسته و متخصص در بدنه‌ مدیریتی کشور، صدای برخی ها بلند شده است که گزینه های نظامی مناسب این جایگاهها نیستند و کشور را به سمت نظامی گری نبرید و از هر کسی در جای خودش استفاده کنید!!!

در اینجا توجه با نکاتی لازم و ضروری است،

اول اینکه ما در این روزها در هفته بزرگداشت دفاع مقدس قرار داریم، دفاعی که سندی برای عزت و ایستادگی این کشور در برابر تهاجم همه جانبه عراق با پشتیبانی قدرت‌های بزرگ دنیا بود،
و سوال اینجاست چه کسانی در آن شرایط وخیم اقتصادی و تحریم توانستند با مقاومت بی نظیر خود، دشمن متجاوز را بیرون، و پیروز این نبرد نابرابر شود؟
جز فرزندان این کشور در جبهه ها چه کسانی توانستند این همه پایمردی را از خود نشان دهند؟
جوانانی که آن زمان اکثریت آنها بیست و چند سالشان بود و به عنوان فرمانده، عملیات‌های غرور آفرین و پیروزمندانه ای را رقم زدند
کسانی که الان موی سفید کرده اند و تصمیم گرفته اند در عرصه ای دیگر به مردم و کشور خدمت کنند، کسانی که دیروز در میدان نبرد با دستان خالی ایستادند و نگذاشتند وجبی از خاک کشور به دست اجنبی بیفتد

دوم اینکه در سال‌های پس از جنگ مگر نه اینکه سپاه پاسداران با تمام توان در کنار دولت‌های مختلف قرار گرفت و به عمران و آبادانی کشور در همه زمینه ها سرعت بخشید و بسیاری از کم کاریهای دولت‌ها را جبران کرد؟
مگر نه اینکه شخصیتی مثل حاج قاسم که یک ژنرال نظامی بود اما در سیل و زلزله در کنار مردم و در میدان عمل بود و محبت بی نظیر مردم ایران و منطقه و حتی کشورهای دیگر به او، فراتر از یک شخص نظامی بود و آن بدرقه باشکوه و بی‌نظیر از یک فرمانده نظامی خود گویای ارادت قلبی مردم به او بود،
البته امروز حاج قاسم های زیادی در بین نظامیان هستند که همان تفکر و نگاه را به خوبی دنبال می کنند قصدشان فقط خدمت به کشور و مردم می باشد

نکته دیگر اینکه در این روزهای کرونایی همه دیدند که نیروهای نظامی و بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پای ثابت و قدرتمند در مقابله با این بیماری در زمینه کمک‌های مومنانه، تجهیز مراکز خود در جهت نگهداری بیماران کرونایی، سرعت گرفتن روند واکسیناسیون و…، در سراسر کشور بود،
چطور نظامیان در این عرصه های خطیر توانستند کشور را نجات دهند، اما حالا خیلی‌ها به آنها خرده می گیرند که چرا به عنوان مسئول باید در جایی گماشته شوند؟

در کشور ما اکثریت افراد نظامی، افرادی معتقد و جهادی هستند که هر جا احساس کنند که می توانند برای مردم و کشور مفید باشند با دل و جان در عرصه حضور خواهند داشت،
ناگفته نماند که در هشت سال گذشته که کشور دست تفکری بود که به‌ اصطلاح خودشان حقوقدان بود و زبان دنیا را بلد بودند، همه دیدند و حس کردند که بر کشور و ملت چه گذشت!

حالا که برخی سِمَت های مدیریتی در کشور قرار است به شخصیت‌هایی جهادی و امتحان پس داده، واگذار شود چرا برخی ها با پیروی از افکاری که از خارج می آید و برخی مغرضین داخلی نیز به آن دامن می زنند، به دنبال حمله و هجمه به این شخصیت‌ها به بهانه نظامی بودن هستند؟!

مردم این روزها تشنه ی خدمت صادقانه و جهادی و حل مشکلات هستند، پس عده ای سعی نکنند با مطرح کردن این موضوعات بخواهند جلو ورود افراد خدمتگزار را در بدنه‌ مدیریت کشور بگیرند،
دولت جدید برآمده از خواست مردم برای تغییر وضعیت موجود بوده و دولت نیز تمام تلاش خود را در بکارگیری افراد جهادی، متخصص و مردمی بکار خواهد بست که بتواند با عملکردی قوی اعتماد خدشه دار شده ی مردم را بازگرداند

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس