وی افزود: از روز گذشته به تدریج زائرانی که به کشور عراق رفتند، باز می گردند و از این افراد پس از ورود به کشور تست کرونا گرفته می شود.
وی افزود: تمامی زائران در نخستین گیت ورود پس از انجام تست رپید وارد کشور می شوند و افرادی که تست آنان مثبت باشد تحت نظارت مراقبت سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایلام بصورت مجزا و جدا از سایرین راهی محل سکونت خود می شوند.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: افرادی هم که بدحال باشند و حال آنان مساعد نباشد تحت نظارت نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مستقر در پایانه مرزی مهران برای درمان و مراقبت بیشتر به بیمارستان امام حسین(ع) شهر مهران ارجاع داده می شوند.
فتاحی ادامه داد: هم اکنون ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری در پایانه مرزی مهران فعال و آماده خدمات رسانی به زائران است.
فتاحی با قدردانی از تمامی دستگاه های درگیر در کار تاکید کرد: گروه راهنمای مسیر مستقر در پایانه مرزی مهران پس از نماز مغرب و عشا فعال می شوند و زائران را پس از ورود به پایانه تا محل سوار شدن به اتوبوس ها هدایت می کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: بدلیل حفظ سلامت تمامی زائران باید پس از ورود به کشور به سمت محل مشخص اتوبوس های مستقر در پایانه هدایت شوند تا با اتوبوس راهی محل سکونت خود شوند.
- منبع خبر : طلیعه زاگرس


















Wednesday, 24 June , 2026