تورم با داد و فریاد کودکانه برخی مسئولین استان بر سر وزرای دولت فعلی حل نخواهد شد/ نرخ تورم بی سابقه در استان گویای مدیریت ضعیف، سردرگم و بی برنامه است

با وجودیکه ایلام سالهاست سرآمد کسب تورم در کشور بوده، اما همچنان مهار و کنترل تورم مساله اولویت دار مسئولین این استان نمی باشد!!

با افزایش نرخ تورم در استان ایلام نسبت به تورم کشوری، مردم مصرف بسیاری از مواد غذایی همچون گوشت، برنج و لبنیات را کاهش داده یا جایگزین کرده اند!!

در چنین شرایطی امید و داشتن روحیه “ما می توانیم” چیز خوبی است، اما اگر همراه با ابتکار عمل مسئولین و مدیران نباشد، همان وعده توخالی خواهد بود!

بسیاری از مدیران اجرایی و نظارتی استان ایلام از ابتدای انقلاب تا حال حاضر، در هیچ دوره ای در تراز جمهوری اسلامی ظاهر نشده، و نمره قبولی کسب نکرده اند!!!
البته عملکرد مسئولین استان در دوره پیشین دولت به مراتب ضعیف تر از همه دولت ها بود، و گناهی نابخشودنی در رساندن وضعیت اقتصادی مردم به این حال و روز اسفبار است!

باید پذیرفت تا زمانی که مدیران ناکارآمد فعلی دولت تدبیر در بسیاری از پست ها جا خوش کرده اند ما مردم استان ایلام باید شاهد تداوم بسیاری از مشکلات در استان باشیم!!

وضعیت تورم مضاعف، فلاکت، گرانی، بیکاری، مهاجرت منفی جمعیت مولد روستاهای استان و حاشیه نشینی شهر ایلام بیداد می کند! اما هنوز در بسیاری از نقاط مدیریتی عدم پاسخگویی به مردم وجود دارد!!!

کسانی که به دفاع از عملکردهای ضعیف دولتهای پیشین در استان می پردازند نمیتواند جواب قانع کننده ای برای آمار ۵۳ درصدی تورم و رشد روز افزون بیکاری جوانان تحصیلکرده ایلامی به مردم داشته باشند

داد و فریاد کودکانه برخی مسئولین استان در بیان مطالبات مردم از وزرای دولت فعلی نیز، چیزی جز شو تبلیغاتی نبوده و نیست!
اول ادبیات سیاست را بیاموزید بعد وارد جریانات شوید و کرسی های مختلف استان ایلام را اشغال کنید!
مردم استان ایلام در جریان ناکارآمدی های پیشین مسئولین استان اکنون دیگر گرگ باران دیده اند!

شما مسئولین مدال آور که نخبگان اداری استان ایلام خطاب میشوید!!! تاکنون چند بار در محلات شهر شخصا بصورت میدانی حضور پیدا کرده و از اهالی در مورد مشکلات، کمبودها و نیازهایشان پرسیده اید؟ چند درصد مردم شهر شما را به چهره میشناسند؟

به هر حال مسئولین استان ما بجای اینکه به فکر ارائه خدمات باشند، همیشه با لحن طلبکارانه ای حرف می زنند!
ای کاش با خود فکر می کردند که در این سالها چه کاری برای مردم کرده اند؟! مردمی که برای امنیت کاری همین مسئولین خون خود را دادند و جوانان خود را نثار این کشور کردند ولی امروز می بینیم که مسئولین استان ایلام اندکی دغدغه مشکلات مردم را ندارند و بیشتر به فکر افزایش اختیارات خود هستند!

مسئولین استان با مشی فعلی اقتصادی هیچ کاری برای حل مشکل مردم نمی توانند بکنند!
مگراینکه مشی اقتصادی و مدیریتی خود را تغییر دهند!!! که بسیار بعید به نظر میرسد!

چراکه باید پذیرفت تغییر رویه مدیریت، توان فکری بالا، خلاقیت و ایده پردازی، قدرت و سیاست رایزنی در سطح مدیریت کلان کشوری، داشتن روحیه کار جهادی، جمعی و شورایی با نگاه تخصصی، پرهیز از میز پرستی، رانت و فساد را می طلبد!!

این روزها همزمان با کسب طلای تورم در استان ایلام، دهک های پایین کارگری که عمدتا مزدبگیر هستند بیشترین فشار تورم را حس کرده اند!
مسئولین منتظر نمایان شدن گرسنگی بیشتر مردم استان ایلام باشند، چراکه تورم، منجر به ناپدید شدن طبقه متوسط در استان شده است!!!
مردم میوه ای که در استان تولید میشود را به نرخ میوه صادراتی تهیه میکنند!

🔺چرا مسئولین اقتصادی و تصمیم گیران استان ایلام غایب صحنه کنترل تورم مضاعف در استان هستند؟!
چرا برای وضعیت وخیم معیشتی مردم تدابیر مناسب ندارید؟!
چرا هیچ مسئول ایلامی توان فراهم نمودن انگیزه مشارکت و جذابیت لازم برای سرمایه گذار بخش خصوصی در استان را ندارد؟
برخی از نخبگان اداری استان!!! چرا نمی توانند پول و سرمایه مردم را از بازارهای طلا، سکه و ارز به سمت تولید کالای داخلی، ارز آوری و خودکفایی سوق دهید؟!
تابه حال فکر کرده اید، چرا مردم استان سرمایه های نقدی خود را در بانک ها برای دریافت سود بانکی سپرده گذاری میکنند، اما حاضر به سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری نیستند؟!
اصلا شما مسئولین مدال آور دغدغه مردم و منافعشان را دارید؟! یا آموخته اید فقط به فکر میز ریاست خود و حزبتان باشید؟!
اگر توان و برنامه ریزی لازم را ندارید؟! پس چرا خودتان را بازنشسته نمیکنید؟!

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس