این روزها همچنان خبرهای ضد و نقیضی در مورد انتخاب استاندار به گوش می رسد، خبرهایی که گاه حکایت از بومی بودن استاندار و گاه غیربومی بودن آن دارد
استاندار که بالاخره انتخاب می شود، اما اینکه کِی و چه کسی همچنان بر اساس حدس و گمان پیش می رود
نکته مهم در این میان سردرگمی وزارت کشور در انتخاب استاندار است، فرصتها مثل برق و باد می گذرد و هنوز نه تنها وزیر کشور و مقامات بالا به اجماعی نرسیدند، بلکه فضای استان هم حاکی از عدم وحدت و ناهماهنگی در جهت تلاش برای به کرسی نشاندن یک شخصیت بومی و دلسوز است،
گویا وزارت کشور هنوز نمی خواهد که استان را از این وضعیت بلاتکلیفی رها کند، چند ماه است که مدیران دولت تدبیر و امید به هوای رفتن، وظایف خود را سست گرفته و وضعیت استان را عملا به حال خود رها کرده اند
آیا نخبگان ، صاحبنظران و شخصیتهای تاثیرگذار در استان ایلام می خواهند همچنان نظاره گر این نابسامانی در استان باشند؟ آیا چشمان آنها این همه چهره شایسته و دلسوز در استان را برای تصدی استانداری نمی بینند که همچنان با سکوت خود راضی به آمدن یک شخصیت غیربومی ناآگاه به مسائل استان شده اند؟
آیا افراد متخصص و توانمند ایلام نباید حتی در مدیریت استان خود نیز حضور داشته باشند؟
زمان دارد در میان سکوت و چراغ سبز نشان دادنهای عده ای برای آمدن یک استاندار غیربومی وناتوان ، می گذرد و بدتر از آن با این هفته و آن هفته گفتن چند ماه است که فرصت بزرگ خدمت به مردم از کف رفته و کسی نیز حواسش به این فرصت سوزی ها نمی باشد
انتظار بر این است که دولت انقلابی و عدالت محور آقای رئیسی توجه بیشتری نسبت به انتخاب استانداران، مخصوصا در استانهای کم برخوردار داشته باشد، و برای سرعت گرفتن این استان در مسیر پیشرفت، سکان این استان را به شخصی آگاه به ظرفیتها و شرایط استان بسپارد
شاید در عدم اعتماد دولت به یک شخصیت بومی، بیش از هر چیزی نقش شخصیتهای بومی و صاحبنظران و نخبگان استان تاثیر داشته باشد و با خالی کردن زیر پای همدیگر باز هم در مسیر توسعه این استان همچنان سنگ اندازی کنند!
آیا بهتر نیست برای یک بار هم که شده شخصیتهای استانی، دانشگاهیان، نخبگان، نمایندگان مجلس و… حول یک محور وحدت قرار بگیرند و با اولویت دادن به پیشرفت استان، با اجماع روی یک گزینه و پیشنهاد آن به وزارت کشور در جهت خدمت به این استان و سرعت گرفتن حل مشکلات آن گام بردارند؟
تا کی باید شخصیتهای توانمند و دلسوز این استان به خاطر نگاه غلط عده ای به انزوا کشانده شود و از توانایی آنها استفاده ای نشود؟!
و اما جناب وزیر کشور، چطور فرزندان ایلام در زمان جنگ و در میان آتش و خمپاره توانستند حماسه ها خلق کنند و اجازه پیشروی به دشمن را ندادند و سالهای آوارگی و جنگ را در سختترین شرایط سپری کردند، اما حالا که بحث مناصب مدیریتی است، از نظر شما توانایی ندارند؟
مردمان این دیار زخمهای عمیقی از ضعف مدیریتی بر تن دارند، زخم های عمیقی از مدیریت کسانی بر تن دارند که ایلام صرفا برایشان یک رزومه کاری معنا شد نه میدان خدمت!
میدان خدمت ایلام، فرزندان زجر دیده و توانمند و متخصص خود را می خواهد نه کسی که در کارنامه ی خود عنوان استانداری را کم داشته و می خواهند آن را نیز در ایلام تجربه کند!
جناب وزیر کشور، رسانه های انقلابی و ارزشی قطعا در برابر استانداران تحمیلی و به انزوا کشاندن شخصیتهای توانمند و متخصص استانی، سکوت نخواهند کرد و بر اساس وظیفه خود در جهت به کرسی نشاندن مطالبات به حق مردم برای آمدن استانداری جهادی وانقلابی ، آشنا و آگاه به مسائل استان قدم خواهند برداشت، چرا که دیگر ایلام و ایلامی از این مدیرانی که استاندار بودن ایلام را برای خود یک زنگ تفریح در جهت پر شدن رزومه ی مدیریتی خود برای رسیدن به مناصب بالاتر می دانند، به شدت خسته هستند
- منبع خبر : طلیعه زاگرس


















Thursday, 25 June , 2026