سرپرست فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: ۲۰ مقر و برجک مرزی در نوار مرزهای استان احداث‌ شده و طی سال‌های گذشته شاهد رشد و شکوفایی مرزها به‌ویژه در حوزه ساخت‌وساز و عمرانی بوده‌ایم.

سرهنگ احمدرضا حاتمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی با اشاره به این‌که در گذشته زیرساخت‌های مرزی استان ایلام به دلیل جنگ تحمیلی و محرومیت‌های پس‌از آن با مشکلات بسیاری مواجه بوده‌ است اضافه کرد: طی سال‌های اخیر اقدامات مطلوبی جهت توسعه زیرساخت‌ها در مرزهای استان انجام‌ شده است.

سرپرست فرمانده مرزبانی ایلام با اشاره به اینکه مرزبانی وظیفه حراست از مرزها را برعهده دارد افزود: از سال 97 پس‌از کاهش ارزش پولی و نوسانات قیمت دلار، شاهد افزایش روند قاچاق احشام از مرزهای استان بودیم.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار قاچاق در استان ایلام مربوط به احشام است، گفت:‌ تاکنون 20 هزار راس دام در مرزهای استان ایلام کشف و ضبط‌ شده است لذا نظارت‌های کامل در مرزهای استان انجام می‌شود و با متخلفان و قاچاقچیان بدون اغماض برابر قانون برخورد خواهد شد.

این مسئول با اشاره به این‌که مرزهای استان ایلام از امن‌ترین مرزهای کشور است افزود: 20 مقر و برجک مرزی در نوار مرزهای استان احداث‌شده و طی سال‌های گذشته شاهد رشد و شکوفایی مرزها به‌ویژه در حوزه ساخت‌وساز و عمرانی بوده‌ایم.
سرهنگ حاتمی با بیان این‌که با پیگیری و رایزنی‌های انجام‌شده در تلاش جهت فعال‌سازی بازارچه‌های چیلات و چنگوله هستیم گفت: با توجه به مشکلات و کمبودها، زیرساخت‌های شهرستان مهران برای سال‌های آتی در مرز باید توسعه یابد.

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس