سرهنگ احمدرضا حاتمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در گذشته زیرساختهای مرزی استان ایلام به دلیل جنگ تحمیلی و محرومیتهای پساز آن با مشکلات بسیاری مواجه بوده است اضافه کرد: طی سالهای اخیر اقدامات مطلوبی جهت توسعه زیرساختها در مرزهای استان انجام شده است.
سرپرست فرمانده مرزبانی ایلام با اشاره به اینکه مرزبانی وظیفه حراست از مرزها را برعهده دارد افزود: از سال 97 پساز کاهش ارزش پولی و نوسانات قیمت دلار، شاهد افزایش روند قاچاق احشام از مرزهای استان بودیم.
وی با بیان اینکه بیشترین آمار قاچاق در استان ایلام مربوط به احشام است، گفت: تاکنون 20 هزار راس دام در مرزهای استان ایلام کشف و ضبط شده است لذا نظارتهای کامل در مرزهای استان انجام میشود و با متخلفان و قاچاقچیان بدون اغماض برابر قانون برخورد خواهد شد.
این مسئول با اشاره به اینکه مرزهای استان ایلام از امنترین مرزهای کشور است افزود: 20 مقر و برجک مرزی در نوار مرزهای استان احداثشده و طی سالهای گذشته شاهد رشد و شکوفایی مرزها بهویژه در حوزه ساختوساز و عمرانی بودهایم.
سرهنگ حاتمی با بیان اینکه با پیگیری و رایزنیهای انجامشده در تلاش جهت فعالسازی بازارچههای چیلات و چنگوله هستیم گفت: با توجه به مشکلات و کمبودها، زیرساختهای شهرستان مهران برای سالهای آتی در مرز باید توسعه یابد.
- منبع خبر : طلیعه زاگرس


















Wednesday, 24 June , 2026