مهدی اصلانی مدیرکل سازمان بازرسی استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار طلیعه زاگرس با تاکید بر اینکه، سطح انتظارات بایستی متناسب با سطح اختیارات و وظایف قانونی یک دستگاه باشد، اظهار داشت: اینکه مردم سازمان بازرسی را پناه خود دانسته، امیدوار به حل مشکلات موجود میباشند برای ما افتخارآمیز است، اما در واقعیت سازمان بازرسی قدرت مطلق نبوده، و دارای اختیارات مطلق نیز نمی باشد

اصلانی در ادامه تصریح کرد: سازمان بازرسی علاوه بر محدودیت منابع، نیروی انسانی کارشناس، اقتضاعات خاص استان و شیوه مدیریت اجرایی برخی سازمانها، ملزم به رعایت چارچوب وظایف قانونی خود می باشد

مدیرکل سازمان بازرسی استان با اشاره به لزوم اولویت رسیدگی به مشکلات و مسائل کلان استان اظهار داشت: نظام برنامه ریزی ایجاب می کند، سازمان بازرسی به مسائل و موضوعات کلان استان که از اهمیت ویژه ای برخوردارند ورود کرده، تا سطح تاثیر گذاری آن بیشتر شود

اصلانی خاطر نشان ساخت : با توجه به محدودیت نیروی انسانی، این سازمان توان خود را معطوف به حل موضوعاتی دانسته که در گستره شمول عمومی بیشتری بوده، سطح تاثیر گذاری اجتماعی آن بالا باشد

وی با تاکید بر لزوم تغییر شیوه مدیریت اجرایی در حل مسائل و مشکلات موجود اظهار داشت: بسیاری از مشکلات مردم مربوط به حوزه تصمیم گیری، قاطعیت و پیگیری در اجرای تصمیمات است، چرا که وظیفه سازمان بازرسی نظارت پیشگیرانه بر اجرای فرآیند اجرایی بوده، و در واقع به عنوان یک مشاور در کنار مدیران میباشد با این نگاه که مدیران در تصمیمات و پیگیری مطالبات مردم ، عملکردی موفقیت آمیز داشته باشند و چنانچه قوانین و مقررات را رعایت ننمایند و توجهی به تذکرات ترک فعل ها هشدارها، نداشته باشند، تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.

اصلانی در ادامه تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مدیران باید به سازمان بازرسی به عنوان یک نقطه امید و اتکا توجه داشته باشند که این سازمان بتواند شرایطی را ایجاد کند که در آن مدیران با روحیه جهادی و انقلابی در موضوعات ورود کرده، روحیه کار گروهی و حضور پویای کارمندان زیرمجموعه خود را فراهم کنند.

مهدی اصلانی با اشاره به اهمیت وجود نگاه مثبت در بین مدیران برای حل بسیاری از مشکلات مردم افزود: مدیران اجرایی فارغ از بیان گزارشات معمول از طریق تقویت زمینه ظهور و حضور نظرات، استعدادها، پتانسیل ها و ایده های کارشناسی مختلف در مجموعه تحت مدیریت خود باید در واقعیت بدنبال ریشه یابی و حل مسائل و مشکلات مردم بوده، باور داشته باشند بسیاری از مشکلات موجود قابل حل میباشد

ایشان در پایان با اشاره به سفر اخیر ریاست محترم جمهور به استان اظهار داشت: مصوبات این سفر بایستی هر چه سریعتر به ادارات و سازمانهای استان ابلاغ و زمینه پیگیری آنها فراهم شود.
وی افزود: بازرسی کل استان وظیفه نظارت عالی بر اجرای صحیح قوانین و مقررات و نظارت بر حسن جریان امور در دستگاههای اجرایی را بر عهده دارد.

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس