تورم همچنان مسیر خود را به سرعت دارد طی می کند و بدون توجه به جیبهای خالی مردم به اوج گرفتن خود ادامه می دهد، این روزها سفره های مردم از کوچک شدن گذشته اند و به مرحله فشرده شدن رسیده اند، آن هم در این شرایط کرونایی که مسئولین بهداشت سفارش اکید به تغذیه مناسب دارند،که با این اوضاع و احوال اکثریت به فکر این هستند که فقط شکمشان سیر شود نه اینکه انتخاب کنند چه بخورند!
میوه های رنگارنگ این روزها فقط به عابران چشمک می زنند و عابرانی که جرات قیمت گرفتن ندارند و دستانی که خالی به خانه بر می گردند
تغییر قیمتها دیگر از روزانه به ساعتی تبدیل می شود، قیمتهای دلبخواهی و اختلاف قیمتهای تعجب آور در سطح شهر دیگر عادی شده است از کاهو گرفته که از ۲۰ هزار تومان فراتر رفته است که اگر کسی بخواهد زیر یک کیلو بخرد به هر نفر از اعضای خانواده یک برگ بیشتر نمی رسد، تا قیمتهای سنگین هویج و سایر میوه هایی که مصرفشان مخصوصا در این شرایط کرونایی ضروری است، البته سبزی هم در این روزها با افزایش چندهزارتومانی همراه بوده است که مثل اینکه کم کم باید با نبود آن هم خودمان را عادت دهیم!
گوشت و مرغ و ماهی و حبوبات هم بماند که این روزها اکثریت اصلا سراغشون را نمی گیرند
مسئولین کجای این ماجرا قرار گرفته اند که متوجه این حجم از تورم نشده اند!
بخشی از تورم که سراسری است و دولت باید برای آن اقدام کند و بخشی از آن هم مربوط به مدیریت استان است که ایلام را جزء استانهای رکوردار تورم در کشور قرار داده است، که البته در این روزها چون مدیران استان از نماندن خود مطمئن شده است، عملا وظیفه ی خود را تعطیل شده می داند و کنترل تورم را به دلالان بازار سپرده است و خود نیز دست روی دست فقط نظاره گر این آشفته بازار است!
این روزها جیبهای خالی، شرمندگی رخسار پدران خسته و زحمتکش، افرادی که جرات گرفتن قیمت ندارند و یا قیمت می گیرند و رد می شوند، فشارهای عصبی و… در حال افزایش است،
چه افراد با آبرویی که همه ی عمرشان را با حاصل دسترنج خود به هر طریقی بود گذراندند اما در این شرایط، بزرگواری و غرور آنها هم در برابر تورم ناجوانمردانه این روزها کم آورده و مجبورند بر خلاف میل باطنی شان دست خود را جلو دیگران دراز کنند تا شاید حداقل بتوانند شکم خود و خانواده شان را سیر کنند
این روزها عملا کسی نمی تواند کوچکترین پس اندازی داشته باشد، همه فقط به فکر این هستند که بتوانند از پس خورد و خوراک خانواده خود بر بیایند، حتی اگر در این شرایط خدای ناکرده کسی مریض شود و یا به هر دلیلی دچار خسارت مالی شود، یک هزینه جبران ناپذیر و اضافی هست که از توان خیلی ها خارج شده است
رسیدگی به وضعیت شکننده و سخت معیشت مردم یک اقدام فوری و ضربتی را می طلبد که امیدواریم دولت جدید هر چه زودتر سر و سامانی به این همه آشفتگی بازار بدهد چرا که واقعا مردم در یک شرایط بسیار سختی قرار گرفته اند
- منبع خبر : طلیعه زاگرس


















Wednesday, 24 June , 2026