حسب فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر تشکیل قرارگاه «۱۷ ربیع الاول» و ورود بسیج به عرصه نظارت، توزیع و تنظیم بازار و مبارزه با تخلفات؛ جلسه مشترکی با حضور جانشین دادستان مرکز استان، معاون اجرایی سپاه امیرالمومنین(ع) استان و نمایندگانی از دستگاه های اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی استان در ایلام برگزار شد.

هدف از تشکیل قرارگاه«۱۷ ربیع الاول» نظارت مستمر بر بازار، استفاده از ظرفیت «کاسبان امین» و تشکیل گشت های مشترک و متشکل از دستگاه های اجرایی، امنیتی و نهادها و سازمان های ذیربط با محوریت سازمان بسیج اصناف سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام و به منظور بهبود هر چه بیشتر شرایط بازار و نظارت بر چرخه تامین کالا از تولید تا مصرف است.

گفتنی است؛ در این جلسه مقرر گردید بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهادکشاورزی و بسیج اصناف؛ تعامل و هماهنگی لازم برقرار شود و بسیج نقش پررنگ خود را در زمینه نظارت و بازرسی در حوزه عرضه مستقیم کالا در قالب طرح «کاسبان امین» به مردم بازتعریف کند و با توجه به واگذاری توزیع کالاهای تنظیم بازار به سازمان جهاد کشاورزی، با این سازمان همکاری لازم را داشته باشند.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه نحوه و سازوکار مشارکت همه نهادها و دستگاه ها برای کنترل زودهنگام و مؤثر قیمت‌هایی که بی رویه بالا رفته است، مورد بررسی و تاکید قرار گرفت و درباره نحوه تولید و توزیع مرغ نیز بحث، تبادل نظر، تصمیم گیری و مقرر شد تا اقدامات لازم و پیشگیرانه به عمل آید.

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس