استاندار ایلام گفت : به دنبال آغاز یک حرکت مناسب برای ایجاد اشتغال و کاهش تعداد بیکاران هستیم زیرا زیبندهی استان نیست که حدود 23 هزار نفر بیکار داشته باشد.
وی افزود :در تعریف فعلی، هرکسی در هفته یک ساعت فعالیت داشته باشند شاغل محسوب میشود، ولی این واقعیت نیست و آن چیزی که امروز جوانان و افراد جویای کار ما به عنوان شغل میدانند این است که روزی 8 ساعت کار کند و بیمه داشته باشد
لازم به ذکر است در دولت قبل که بر اساس آمار و ارقام روی کاغذ، آمار بیکاری استان را در سطح پایین نشان می دادند و مدیران هر از گاهی با صدای بلند این آمار غیرواقعی را تحویل مردم می دادند و مدیران رده بالا نیز آنها را مورد تشویق و تمجید قرار می دادند، حالا چه شده است که با وجود همان مدیران و تنها با تغییر استاندار این آمار ۲۳ هزار نفری بیکاری را را ارائه می دهند؟
مدیران که همان مدیرانند پس چرا آن زمان از بیکاری نگفتند و بابت آمار غیرواقعی مورد تمجید قرار گرفتند؟
چرا هر وقت ما به عنوان رسانه آنها را بابت ارائه آمارهایی که ایلام را با میزان بیکاری پایینی نشان می داد، مورد انتقاد قرار می دادیم، محلی نمیگذاشتند و انتقاد ما را مغرضانه قلمداد می کردند؟
آیا خواستند افتضاح های دولت تدبیر و امید را بپوشانند و حالا با روی کار آمدن دولت جدید از آن رونمایی کنند و به نام این دولت بزنند؟!
آقای استاندار همانطوری که خودتان هم اشاره کرده اید، طبق تعریف فعلی هر کس در هفته یک ساعت فعالیت داشته باشد شاغل محسوب می شود، که قطعا خیلیها که روال شغلی آنها این گونه است در لیست بیکاران نیستند، و با احتساب آنها آمار واقعی بیکاران از این بیشتر هم هست،
از استاندار ایلام انتظار می رود همین مدیرانی که با مدیریت ضعیف و ارائه آمارهای کاغذی باعث و بانی این روزهای ایلام هستند را بیشتر از این در این جایگاه نگه ندارند!
- منبع خبر : طلیعه زاگرس


















Tuesday, 23 June , 2026