با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما و افزایش عفونت های ویروسی بویژه در بین کودکان، و همچنین شباهت علائم سرماخوردگی و کرونا به همدیگر، لذا از والدین عزیز انتظار می رود این روزها بیشتر از هر زمانی مراقب فرزندان خود باشند،

چرا که سیستم ایمنی کودکان ضعیف تر و برخی ها نیز به خاطر عدم تغذیه مناسب، بیشتر در معرض این عفونت های ویروسی قرار دارند و البته باید به این مورد هم توجه داشت که اخیرا به خاطر عادی انگاریها، شستشوی دستها کمتر شده و کودکان نیز به خاطر فعالیت زیاد و آلودگی دستها بیشتر در معرض ابتلا قرار می گیرند

بیشتر این کودکان نیز یا در مقطع ابتدایی هستند و یا بعضاً نوزادان شیرخوارند، که همین رده ی سنی ممکن است در خانواده و مدرسه عامل انتشار عفونت‌های ویروسی باشند

والدین عزیز هوشیار باشند و حواسشان به فرزندان خود و رعایت بهداشت فردی آنها باشد چرا که این عفونت‌ها چه آنفولانزا باشد و چه کرونا هر دو برای کودکان که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، خطرناک ترند و باید بیشتر مراقب آنها بود
لازم به ذکر است دکتر صادقی فر معاون دانشگاه علوم پزشکی در کارگروه رسانه ای استان از افزایش تعداد بچه های با علائم تب، استفراغ، اسهال و بی حالی از حدود ۱۰ روز گذشته در استان و متعاقبا افزایش بستری آنها خبر داده است و لزوم توجه جدی والدین به سلامت کودکان را بیش از پیش الزامی خواند

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس