دادستان مرکز استان ایلام در این جلسه با بیان اینکه کلیه متخلفین و زمین خواران شناسایی شده اند و برخورد با آنان با قاطعیت و بدون اغماض در دستور کار است، گفت: عملکرد مسئولین مختص به یک زمان و یا برهه خاصی نیست و می بایست بطور مستمر از اراضی ملی و دولتی به خوبی صیانت کرد.
«عبدالوهاب بخشنده» بر نظارت و پیگیری بی وقفه دستگاه های ذیربط در خصوص حفاظت از اراضی ملی تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بعضاً در حوزه عملکردی بعضی نهادها و یا دوایر دولتی از باب حراست و حفاظت قصور و یا کوتاهی می شود، می طلبد که در این راستا گشت های حفاظتی خود را فعال تر نمایند چرا که زمین خواران در لوای کم کاری بعضی ارگان های دولتی، كماكان به تصرف و یا تخریب اراضی ملی اقدام می کنند.
وی ضمن تقدیر از برخی دستگاههایی که با جدیت و برای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی پای کار هستند، افزود: ترک فعل از جانب مدیران ممکن است سبب ضایع شدن حقوق بیت المال و یا اشخاص شود و به همین خاطر، برخورد شدید قضایی در انتظار مدیرانی است که وظایف خود را به درستی انجام ندهند و ترک فعل کنند.
گفتنی است؛ در این جلسه هر کدام از اعضاء شورا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود، راهکارهای عملی جهت برخورد با اشخاصی که مبادرت به تصرف اراضی دولتی و یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی می نمایند، ارائه کردند.
- منبع خبر : طلیعه زاگرس


















Monday, 22 June , 2026