فرماندار شهرستان سیروان با اشاره به اینکه قاچاق کالا در حوزه اقتصادی می تواند در کوتاه مدت باعث پائین آمدن میزان اشتغال وبیکاری و تضعیف تولید داخلی شود، گفت: مبارزه با قاچاق کالا باعث تقویت تولید داخلی منطقه و در مجموع کل کشور می شود و برای رسیدن و اجرایی شدن برنامه های باید بطور جدی به موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز توجه شود.

علیرضا رئیسی در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز که در محل فرمانداری سیروان برگزار شد، افزود: اجرایی کردن مصوبات جلسات کمیسیون با توجه به حساسیت موجود نسبت به قاچاق کالا و ارز در کشور به عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت بوده و معضل قاچاق کالا و ارز علاوه بر اینکه به عنوان یک تهدید جدی بر سر راه تجارت قرار دارد، هزینه های زیادی نیز بر بدنه اقتصادی کشور تحمیل می کند.

وی اظهار داشت: دستگاههای عضو ستاد درخصوص پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز باید با جدیت خلاء های موجود را شناسایی و پیشنهادات و راهکارهای خود را به منظور طرح و بررسی در جلسات بعدی به کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان ارسال کنند.

فرماندارسیروان باتشریح اثرات سوء قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد، تولید، اشتغال و فرهنگ جامعه،از دستگاه‌های عضو کمیسیون خواست به صورت جدی و هدفمند با اولویت اقدامات پیشگیرانه برخورد و مبارزه کنند، تصریح کرد: قاچاق کالا و احتکار مواد مورد نیاز مردم جرم محسوب می شود و می بایست دستگاههای متولی بدون کوچکترین اغماضی افراد متخلف را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

رئیسی با بیان اینکه برای رسیدن و اجرایی شدن برنامه ها باید بطور جدی به موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز توجه و آن را جزو اولویت های برنامه های دستگاه های اجرایی و مرتبط قرار داد، اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا رضایت عمومی مردم در پی خواهد داشت و این مهم باعث تقویت تولید داخلی نیز خواهد شد.

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس