ما به عنوان رسانه به وظیفه خود در قبال مطالبه گر بودن برای مردم عمل می کنیم و معتقدم باید این دردها را گفت و در نهایت بهترین قضاوت با مردم خواهد بود
اما شرح ماجرا…
ماجرا از آنجا شروع می شود که مدیر بیمه خدمات درمانی در شهرستان آبدانان بنا بر تخلف صورت گرفته وی، جرمش ثابت شده و به ۵۰ میلیون تومان و همچنین کسر از حقوق محکوم شدند …
که بعد از مدتی با مراجعه به دفتر بیمه خدمات درمانی و عنوان داشتن این سخن که اگر کسی تخلفی را داشته است نباید به چشم همان تخلف به آنها نگاه شود و یک فرصت دیگر به ما بدهید و اگر دوباره تخلفی شد با ما برخورد کنید که در نهایت با این توجیه که بالاخره نظام این همه سرمایه گذاری کرده یک فرصت دیگر به او داده میشوند و البته به او یادآوری می کنند اگر دوباره تخلفی داشته باشید برخورد می کنیم که باز هم ادامه خدمت دادند…
هرچند نظر اداره اطلاعات شهرستان ودیگر مسئولین تاکید بر برخورد بوده است اما تقریبا چند وقت پیش مدیر بیمه خدمات درمانی ایلام نزد اطلاعات شهرستان وامام جمعه آبدانان رفته و آنها هم فرماندار را در جریان جابجایی این شخص گذاشته و فرماندار هم گفته به شما خبر می دهم که در نهایت بعد از ۱۵ روز همچنان خبر ندادند اما بعد مدتی از آن زمان ،فرماندار آبدانان عنوان داشته : که تشخیص من این است که این فرد آدم خوبی است و نباید جابجا شود،
واینجاست که نماینده محترم وارد میدان می شود وبعد تماس های مکرر نماینده با رییس بیمه خدمات درمانی عنوان می داردکه در صورت تغییر ایشان در منطقه مشکلاتی بوجود می آید ؟! هرچند منظور آقای نماینده اینجا کاملا مبهم است ؟ واینکه جابجایی یک مدیر چه تبعاتی برای ایشان یا آن منطقه به دنبال داشته است ؟!
مدیر کل بیمه درمان ایلام بدون توجه به صبحت های رد و بدل شده تا تعیین جانشین، ابلاغ سرپرستی یک نفر را برای آبدانان میزنند که فرماندار باز هم تماس گرفته و گفته است هر وقت من موافق بودم باید اقدام به جابجایی می کردید ! که مدیر بیمه خدمات درمانی ایلام می گوید : این آقا تخلف کرده چه لزومی دارد از مدیری که تخلف کرده است حمايت کنی؟ من پای این قضیه ایستادم
لازم به ذکر است که رحیمی مدیر کل خدمات درمانی ضمن تایید موارد فوق در گفتگو با خبرنگار طلیعه زاگرس می گوید : من از ۳۲ سالگی مدیر کل بودم و در حوزه های مختلف کشوری و استان بوده ام، نه خلا شخصیتی دارم که مدیر باشم و نه نیاز مادی دارم که اگر از اینجا بروم وضعم خراب شود و پای جابجایی این مدیر ایستاده ام، قرار نیست که من هزینه انتخاباتی کسی را بدهم، اینکه احدی از این خانواده درزمان انتخابات به کسی کمک کرده به من ربطی ندارد
مدیر کل بیمه خدمات درمانی ادامه داد : که من نه از جنبه سیاسی که این جابجایی یک چیز عادی بود ولی وقتی فهمیدم پشتیبان دارد مصمم تر شدم حتی اگر عوض شدن خودم را به دنبال داشته باشد
وی ادامه داد : حالا شخصی که به عنوان سرپرست معرفی شده است بیان داشته که مسئول قبلی مرخصی گرفته و سر کار نمی آید و منتظر است که مدیر کل بیمه ایلام عوض شود و سر کار برگردد، در صورتی که ابلاغیه سرپرستی آنجا زده شده و معاون فرماندار در تماسی با او گفته که سر کار نیا و چون فرماندار تایید نکرده نمی توانی اینجا بمانی و خود فرماندار هم گفته بود تو آنجا رئیس نیستی و همان قبلی رئیسه، اگر آب و برق آنجا قطع شود یا هزینه آن را پرداخت نکنی ما هیچ کمکی نمی کنیم! آیا فرماندار آبدانان با سوءاستفاده از سخن استاندار ایلام که انتصابات در شهرستانها باید با هماهنگی و اجازه فرمانداران صورت گیرد، می خواهد یک مدیر متخلف را به هر طریقی شده در این جایگاه قرار دهد؟
در پایان
جای سوال اینجاست که چطور مدیری که یکبار تخلفات و جرمش ثابت و محکوم شده است، دوباره مورد اعتماد مجدد قرار می گیرد؟ آیا این قدرت و اراده ای که این روزها برای کنار زدن این مدیر از مسئولین دیده می شود اگر همان موقع دیده می شد و مورد اعتماد مجدد قرار نمی گرفت، آیا شاهد این حجم از پررویی این شخص و اینکه ادعا کند که کنار نمی رود، بودیم؟!
لازم به ذکر است حق پاسخگویی به منظور شفاف سازی بیشتر برای نماینده محترم و فرماندار آبدانان محفوظ است
- منبع خبر : طلیعه زاگرس


















Monday, 22 June , 2026