هر ساله با فرا رسیدن فصل بهار شاهد رشد گیاهان خوراکی و دارویی در مناطق مختلف استان هستیم، گیاهانی که علاوه بر خواص دارویی، جزء غذاهای محلی و سنتی مردمان این دیار هستند و در این فصل به وفور در مسیرهای مختلف در نزدیک جاده ها و همچنین بازار های میوه و تره بار استان در دسترس مردم قرار می گیرند، گیاهانی از قبیل: پیچِگ، کَنگَر، تَرِگ، وَنِگی و…

تهیه این گیاهان هر چند با درآمد زایی برای برخی ها همراه است اما برای تهیه آنها و آوردن به بازار باید سختی زیادی متحمل شوند و روزهای محدودی هم می توانند از این راه درآمد داشته باشند، اما باز این یک ویژگی مثبت برای منطقه ما و استفاده از این گیاهان است، البته در جمع آوری این گیاهان باید توجه ویژه ای هم به حفظ محیط زیست بشود که خدای ناکرده آسیبی به آن نزنیم

مادرانی که سن و سال بالاتری دارند قطعاً غذاهای خوشمزه و با خاصیتی از این گیاهان درست می کنند که در پیشگیری و درمان برخی بیماری‌ها بسیار تاثیرگذار است

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس