حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه بمباران زمین فوتبال چوار در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقیاس جهانی معرفی شود، گفت: باید تلاش شود ورزشکاران ما در عرصه‌های ورزشی، انگیزه دینی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار طلیعه زاگرس، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۵ مهر) در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام و جمعی از ورزشکاران استان به مناسبت هفته تربیت بدنی، اظهار کرد: در روایت داریم که تلاش کنید وقت خود را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید، ‌بخشی هم برای تامین معیشت و تامین معیشت هم در اسلام هم جهاد محسوب می شود.

حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه علاوه بر تامین معیشت انسان بایستی بخشی از وقت خود را به تفریح و ورزش اختصاص دهد، گفت: بایستی رویکردی جدی تری در استان به ویژه ورزش همگانی و‌عمومی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سجده ورزشکاران در میادین ورزشی بین المللی  بازخورد جهانی دارد و تاثیرات زیادی در بین مردم دنیا خواهد داشت، افزود: با حضور  ورزشکار مسلمان در میادین ورزشی تبلیغ دینی انجام می گیرد.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: در معرفی اسلام، فرصت هایی وجود داشته است، اما کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، امروز دشمنان نظام و انقلاب، هجمه های مختلفی را بر علیه ملت ایران برنامه ریزی کردند، دشمنان با تبلیغ رسانه ای، برای ما دروغ سازی و کشته سازی می کنند و به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دشمنان از اسلامی که امام راحل و ولایت فقیه به دنیا معرفی کرده است هراس دارند، گفت: جمهوری اسلامی امروز، آنچنان در دنیا تأثیرگذار شده است جبهه مقاومت را تشکیل داده است و کشورهای ابرقدرت و رژیم صهیونیستی در مقابل حماس‌ و لبنان نتوانستند عرض اندام کنند و این قدرت انقلاب اسلامی را در سطح جهان نمایان می کند.

وی با بیان اینکه  باید تلاش شود ورزشکاران ما در عرصه‌های ورزشی، انگیزه دینی داشته باشند و داشتم انگیزه معنوی تأثیرگذارتر می شود،  گفت: ورزش عمومی و همگانی نقش‌مهمی در راستای سلامت و ایجاد نشاط در جامعه دارد و باید در راستای نشاط اجتماعی هم  بعد قهرمانی و هم جنبه معنوی ورزش را مورد توجه قرار داد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه ورزشکاران ما به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در میادین حضور پیدا می کنند، گفت: حضور مقتدرانه ورزشکاران ما با نماد اسلامی و ایرانی در میادین ورزشی،  ضربه سنگینی به دشمنان نظام و انقلاب اسلامی وارد می‌کند.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر  گسترش ورزش همگانی در سطح جامعه، افزود: سرانه ورزشی استان در حد مطلوب است اما نباید این امر برای ما تبدیل به تهدید شود و باید تلگاش شود کیفیت مکان ها و محل های ورزشی در استان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه بمباران زمین فوتبال چوار باید در مقیاس جهانی معرفی و بازگو شود، ابراز کرد: حادثه زمین فوتبال چوار  در دوران دفاع مقدس، نکته ای است که مظلومیت ایران اسلامی را در سطح جهان نشان دهد که در دوران دفاع مقدس ورزشگاه ما را که در حالی و ورزشکاران در حال بازی بودند بمباران کردند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه فیلم مستطیل قرمز مورد توجه جهانی قرار گرفته است، گفت: در‌مورد زمین فوتبال چوار. باید در مقیاس جهانی کار شود و یکی از مطالبات مردم ایلام در سفر پیش روی ریاست جمهوری به استان ایلام باشد.