هرجا شرایط کشور حساس بوده جوانان خود را رسانده اند، از جنگ هشت ساله تا جنگ در برابر داعش، از پیشرفت‌های علمی و هسته ای در دل تحریم ها، تا حضور خیره کننده در مراسمات مذهبی در برابر برنامه های ضد ارزشی و فرهنگی دشمن.

ایلام؛ پایگاه خبری طلیعه زاگرس_ جوانان در هر جامعه ای نیروی فعال و بسیار مهمی هستند چرا که کنش آنها در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیار تعیین کننده است.

هر جامعه ای که جوان فعال و سالم و تحصیلکرده داشته باشد قطعاً آینده ای درخشان دارد، البته به شرطی که از این فرصت استفاده کند.

دشمنان برای جوانان ما برنامه های زیادی داشته و دارند برنامه هایی که در راس آنها می خواهند جوان ایرانی را به انحراف اخلاقی کشانده و نسبت به موضوعات مهم سیاسی و اجتماعی جامعه خود بی‌تفاوت و یا بر اساس هدف آنها پیش بروند.

این روزها که داریم به انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نزدیک می‌شویم دشمن با مانور گسترده رسانه ای و برنامه های ویژه در تلاش برای ایجاد یاس در بین جوانان و بی‌تفاوتی آنها نسبت به جریان انتخابات و آینده کشور است.

این روزها رسانه های آمریکایی – صهیونیستی با برنامه های بی‌سابقه به طور گسترده در تلاشند که به جوان ایرانی این را القا کنند که با انتخابات هیچ چیز عوض نمیشود، که رفتن و نرفتن ما پای صندوق رای فرقی ندارد، که انتخابات فرمایشی است، که انتخابات هیچ تاثیری در آینده ما ندارد و….

البته برخی جوانان با توجه به هیجان و احساسات طبیعی جوانی که در وجودشان است ممکن است تحت تاثیر این القائات قرار بگیرند و آنها را باور کنند، اما وظیفه من رسانه ای این است که در این جنگ نابرابری که دشمن علیه جوانان و کشور ما به راه انداخته است به طور شایسته ای نه تنها دفاع کنیم که حمله هم بکنیم.
باید برای جوانمان روشن کنیم که هدف نهایی دشمن خوشبختی ملت ایران نیست بلکه رسیدن به اهداف خود ولو به قیمت قربانی شدن ملت ایران است.

باید برای جوان ایرانی داشته های ارزشمندمان را نشان دهیم و اجازه خود تحقیری که به طور مرموزی در فضای مجازی در حال اجرا است را به او ندهیم.

باید برای جوان ایرانی روشن شود که این ممکلت با دستان آنها ساخته خواهد شد نه دشمن، با تلاش و امید و سرزندگی آنها روی پای خود خواهد ایستاد نه با چشم داشتن به دشمن.

باید برای جوان ایرانی روشن کنیم که دشمنان پاک بودن اخلاقی و رفتاری او را نمی خواهند و تلاش آنها این است که برای رسیدن به خواسته های خود در ایران دختران و پسران ما را به انواع انحرافات آلوده کنند، چرا که دشمن خوب می داند از طریق جوانان منحرف خیلی زود به اهداف خود در ایران می رسد.

مدارس و دانشگاه‌ها در روشن شدن ابهامات جوانان نقش مهمی دارند که در این روزها باید بیشتر از هر زمانی به آنها پرداخته و برای نسل جوان شفاف سازی کنند.

با جوانان باید به زبان خودِ جوانان سخن گفت، همانطور که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود در دیدار با ائمه جمعه کشور فرمودند:

“جوان امروز با واردات ذهنی عجیب‌وغریبی مواجه است که تا چند سال قبل از این هم نبود؛ حالا زمان جوانی ما که خیلی فاصله دارد ــ زمین تا آسمان ــ امّا تا همین بیست سال قبل هم این مقدار واردات ذهنی برای جوانها وجود نداشت که امروز وجود دارد؛ انواع و اقسام حرفها، گفتها، در فضای مجازی و غیره. خب ذهن این [جوان] آمیخته‌ی با خیلی از حرفها است؛ باید بدانید این چه میفهمد، چه میخواهد، چه در ذهنش هست، چه سؤالی دارد؛ سؤال او را باید بشناسید.”

جوانان ما از نسل همان جوانانی هستند که در جنگ تحمیلی که یکی از سخت ترین شرایط کشور بود میدان را خالی نکردند و جانشان را فدا کردند، جوانان امروز ما امروز در عرصه های علمی در دنیا حرفها برای گفتن دارند، جوانان ما امروز بدون هیچ ترسی در مقابل دشمن داعشی ایستاده اند و نه تنها از ایران که از امنیت و مظلومان منطقه دفاع می کنند، جوانان ما هنوز هم در محرم و اربعین خودشان هیئت می‌زنند و آن مراسمات پرشور را برگزار می کنند، جوانان ما هنوز هم بیشترین شرکت کننده های مراسم اعتکاف هستند، هنوز هم در شبهای قدر جایشان در مساجد است.

پس کمترین وظیفه مسئولین و افراد تاثیرگذار کشور این است که قدر این جوانان را بدانند و ضمن احترام به سلیقه های آنها سوالاتشان را پاسخ و شفاف سازی کنند و از آنها در برابر هجمه های سنگین دشمن محافظت کنند به طوری که در تمامی عرصه های سیاسی کشور بویژه انتخابات قدرتمندانه ورود کرده و اجازه جولان به دشمن را ندهند.

  • نویسنده : فرشته سنجیده