دولت کجای این وضعیت آشفته نرخ ارز و طلا قرار دارد؟ آیا خود را کنار کشیده و شرایط را به دلالان همیشه در صحنه سپرده است؟!

ایلام- پایگاه خبری طلیعه زاگرس؛ نرخ دلار و طلا با سرعت و در میان بی‌تفاوتی دولتمردان دارد راه خود را می رود، قیمت اقلام خوراکی هم همه در جریان هستیم که حداقل قیمت میوه ها ۱۰۰ هزار تومان است، در آستانه بازگشایی مدارس و خرید نوشت افزار و لباس مدرسه و… قطعاً فشار زیادی بر خانواده های ایرانی خواهد آمد.

دولت وفاق هم طوری دنبال توصیه های کلی و بی نتیجه است که انگار دولت در دست دیگران است، انگار این دولت خود را مسئول لیست کردن مشکلات و نه حل کردن آنها می داند!

البته نمی‌دانیم رفتار ابهام آمیز دولت که قیمت ارز و طلا را رها کرده و عملاً آن را به دلالان همیشه در صحنه و یا هیجان فضای روانی فعال شدن مکانیسم ماشه (که دست‌پخت دوستانشان بود) سپرده است، به چه دلیل است؟

آیا این شرایط نرخ ارز و طلا عمدی است که مذاکرات خفت آور دیگری همچون برجام که نتیجه اش شده مکانیسم ماشه را به کشور تحمیل کند یا نه واقعیت است و دولت هم ترجیح می دهد فقط نگاه کند و بگذرد و در سخنرانی ها و پشت تریبون خیلی قشنگ بگوید مشکلات زیاد است اما راه حلی نیست؟!

در هر دو صورت به دولت می رسیم و مسئول این شرایط و اینهمه گرانی و رها کردن اقتصاد کشور متوجه دولت است.

به جای آیه یاس خواندن و فقط لیست کردن مشکلات، کارشناسان ادعای تان را بیاورید که به داد مردم برسند.

اینکه سعی کنید قیمت سیب زمینی و خیار داخلی را به مذاکره و تحریم ربط دهید جز یک خیانت در حق مردم چیزی دیگری نیست.

رها کردن بازار و اقتصاد نتیجه اش تنها بر دوش مردم است و این مردم هستند که تاوان آن را می دهند، نمی‌خواهیم بگوییم تحریم بی تاثیر است ولی ما که تحریم بوده و خواهیم بود و شما هم کشور را با وجود تحریم تحویل گرفته اید، پس حالا شانه از زیر بار مسئولیت خالی نکنید و به درد مردم برسید.

  • نویسنده : فرشته سنجیده