زیبا کلام هم مثل آمریکا و اسراییل از موضوع هسته ای عبور کرده و معتقد است که نباید برای دفاع از خود موشک داشته باشیم و به مذاکراتی که خروجیش شد مکانیسم ماشه و جنگ نظامی، ادامه دهیم!!

ایلام- پایگاه خبری طلیعه زاگرس؛ صادق زیباکلام از تئورسین های دو آتیشه اصلاح طلب و مدافع تمام قد برجام گور به گور شده است، زیبا کلام پس از جنگ ۱۲ روزه، تقریباً روزی نبوده که مصاحبه نده و اراجیف اسرائیل و آمریکا پسند را عنوان نکند، بعد جالبه هر چی دلش میخاد میگه و این جماعت همیشه هم از نبود آزادی بیان در کشور شاکی هستند!

این استاد دانشگاه به صراحت گفت نباید موشک داشته باشیم و این سخن دقیقاً همون خواست آمریکا و اسرائیل است، یعنی طرفدار خلع سلاح ایران به عنوان یک کشور مستقل است که نتواند از خود در برابر اینهمه تهدید دفاع کند، یعنی آدم می ماند که در برابر این حرف از زبان کسی که دارد در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی درس علوم سیاسی می دهد، چه بگوید.

مگر می شود کشوری تجهیزات نظامی نداشته باشد، همین امریکایی که قبله آمال و آرزوهای صادق زیبا کلام است به پشتوانه قدرت نظامیش دارد قلدری می‌کند که باعث شده دوستان زیباکلام او را کدخدا خطاب کنند!

دموکراسی و همراهی مردم به اندازه خود در اقتدار یک کشور مهم هستند اما نه فقط در ایران بلکه در هر کشور دیگری به تنهایی نمی‌تواند تهدیدات را برطرف کند چرا که اگر تهدید نظامی انجام شود مردم دنبال واکنش هستند و با دموکراسی ادعایی زیباکلام در میدان نبرد نمی‌توان پاسخ موشک را داد، امروز همه جهان فهمیده دنیا دنیای موشک است نه گفتمان، ولی زیبا کلام میگه نه، دنیای احترام و نایس بازی و گفتگو است.

اسرائیل به پشتوانه نظامیش تاکنون سرپا مانده که آمریکا در اختیارش گذاشته است وگرنه این رژیم با اشغال سرزمین هایی که اندازه یک از استانهای ما هم نیست مگر می‌توانست به ایران و کشورهای دیگر حمله کند و خط و نشان بکشد؟!

زیبا کلام عنوان داشته که باید مذاکرات خفت و ادامه بدهیم، مذاکراتی که در حال برگزاری بود و آمریکا و اسرائیل به ما حمله کردند، مذاکراتی که در دولت مطبوع زیبا کلام به برجام ختم شد و نتیجه آن شد یک هزینه سنگین برای کشور و مردم. (البته مذاکرات برد برد و عزت آفرین را کسی کنار نمی زند و به شرط پایبندی می‌توان مذاکره کرد).

صادق خان زیباکلام در جای دیگه میگه نباید مرگ بر آمریکا و اسرائیل بگیم حتی اگه من هم گفتم اشتباه کردم، ولی این تحلیلگر مسائل سیاسی توضیح نمی دهد چرا سوریه و قطری که مرگ بر اسرائیل و آمریکا نگفته اند مورد تجاوز قرار گرفته و همچنان سوریه زیر آتش ارزش رژیم‌ صهیونیستی است، ایشون نگفت که مگه ونزوئلا موشک و هسته ای دارد، اصلا کوچکترین تهدیدی برای اسرائیل هم ندارد، حتی بهانه هایی چون حجاب هم در این کشور وجود ندارد، پس چرا آمریکا آماده حمله به این کشور می‌شود؟

جناب زیبا کلام پاسخ نداد که چرا عراقی که توسط آمریکا اشغال شده است اما پیشرفتهای اقتصادی و زیرساختی و بهداشتی و… را در این کشور شاهد نیستیم؟ ایشان چرا پاسخ نداد که ترکیه ایی که در پشت پرده با اسرائیل مراودات اقتصادی دارد و آمریکا و اسرائیل هم در آنجا سفارت دارند و مرگ بر آمریکا و اسرائیل هم نمی گوید چرا نرخ تورم آن از ایران بیشتر و حتی اخیراً مورد تهدید اسرائیل هم قرار گرفته است.

آری جناب زیبا کلام، سخن زیاد است، ولی معلوم نیست شما که در همه جوره حرف زدن آزاد هستید و کسی کاری به شما ندارد و همیشه هم زبانتان برای عدم دموکراسی و آزادی در کشور دراز است، با چه منطقی این سخنان مضحک را بر زبان می آورید؟

کدام نظریه سیاسی به شما گفته که تجهیزات نظامی یک کشور برای دفاع از خود و در یک منطقه پرآشوب باید تعطیل شود؟

شما که می گفتید اگر اسرائیل حمله کند یک تیربرق در ایران سالم نمی ماند، حالا یه تحلیل هم درباره دلایل التماس برای آتش بس دشمن هم عنوان کنید!!