حضور بسیار کم‌رنگ و یا بهتر بگوییم عدم حضور مسئولین استان در این کنگره از حاشیه های قابل تامل بود که جای سوال و تعجب داشت که چطور در مراسمی با نام و یاد بانوان شهید یک مسئول اجرایی (جز خانم نماینده) چند مسول دیگر کسی حضور پیدا نکرد!

ایلام- پایگاه خبری طلیعه زاگرس؛ وارد حیاط مطهر امامزاده علی صالح (ع) که شدیم صدای نوحه های فاطمی و شهدایی سراسر محوطه را معطر کرده بود.

غرفه های فرهنگی در حیاط حرم مطهر و خودروهای مخصوص پخش صدا و سیما بیش از هر چیزی خودنمایی می کرد.

مردم کم کم به محوطه خود را می رساندند و نکته قابل توجه حضور در حرم مطهر برای زیارت و عرض ارادت به امامزاده علی صالح علیه السلام بود.

گروه موزیک نیروی انتظامی با نظم و ابهت خاصی به اجرای موزیک سرود ملی پرداخت/ مجریان برنامه متشکل از یک آقا و خانم با ادبیات و تسلطی زیبا و سخنانی جذاب در وصف شهدا برنامه را آغاز کردند.

اجرای “مور” توسط یکی از مادران ایلامی حال و هوای خاصی به مجلس داده بود و بسیاری از حضار با آن اشک ریختند،

مهدی سلحشور مداح کشوری هنگام حضور در جایگاه بر تابوت پیکر شهید گمنام بوسه زد و این ادای احترام را به زیبایی نشان داد.

حضور بسیار کم‌رنگ و یا بهتر بگوییم عدم حضور مسئولین استان در این کنگره از حاشیه های قابل تامل بود که جای سوال و تعجب داشت که چطور در مراسمی با نام و یاد بانوان شهید یک مسئول اجرایی (جز خانم نماینده) چند مسول دیگر کسی حضور پیدا نکرد!

بسیار عجیب بود که از مجموعه استانداری از شخص استاندار تا معاونین حتی یک نفر در این مراسم شهدایی و فاطمی حضور نداشت، شاید هم توفیق نداشتند!!! یا شاید هم مشغول افتتاح پروژه های کلان در استان برای شتاب توسعه بودند.

نبود سخنران هم از دیگر حواشی مورد توجه بود که علت تا آخر ایستادن حضار شاید همین موضوع بود!

حضور پررنگ بانوان فاطمی و خصوصا خبرنگاران زن در این مراسم درخور توجه بود.

فرمانده سپاه مهران با احترام نظامی بر تابوت دو شهید گمنام ادای احترام کرد که در جای خود حرکتی زیبا و نشان از ارادت قلبی به همرزمان دیروز بود.

حضور فرزند پزشک شهیده خانم دکتر عموزاده و ادای احترام وی دو شهید گمنام در این مراسم نورانی هم مورد توجه بود، پزشکی که در زمان کرونا و در راه خدمت به مردم جانش را فدا کرد.

جا دارد، از دو خبرنگار خوب و فعال، آقایان یاسر زینی‌وند مقدم و مرتضی سبزی، قدردانی کنیم؛ کسانی که از اربعینیون تا فاطمییون با وجود سنگ‌اندازی‌های برخی افراد در مسیر، نگاه فرهنگی و هنری خود را به مراسمات مذهبی حفظ کردند. این نگاه متفاوت و ارزشمند، موجب ماندگاری و اثرگذاری برنامه‌ها در ذهن مردم شده است؛ نگاهی که این روزها کمتر در استان شاهد آن هستیم.

قرعه کشی زیارت کربلا و پخش شام تبرکی هم پایان بخش برنامه معنوی و نورانی امروز بود، همچنین نماز جماعت مغرب و عشاء در صحن امامزاده علی صالح نیز در غروب زیبای پنجشنبه برگزار شد.

همچنین شایسته است از همه کسانی که از چنین برنامه های فرهنگی و مذهبی حمایت می کنند صمیمانه تشکر کنیم.

  • نویسنده : فرشته سنجیده