حسن زاده گفت : طرح هادی روستاها، ضربه بزرگی به روستا و تولید آنها زده است/خشکسالی اخیر به اندازه ای سخت است که تمام کارهایی که داریم انجام می دهیم، جوابگوی نیاز عشایر نیست

حسن زاده مسول امور عشایری شهرستان بدره در جلسه شورای اداری گفت : جمعیت عشایری این منطقه بالغ بر ۶۰۰۰ نفر و ۱۲۰۰ خانوار عشایری است، جمعیتی که توانمند و تولید کننده هستند و اگر ما به این عزیزان توجه نکنیم، باید شاهد تحت پوشش قرار گرفتن این قشر تولید کننده توسط نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی به عنوان جیره بگیر باشیم!

وی بیان داشت: مشکلاتی وجود دارد که باعث هجوم این عزیزان و کسر جمعیت عشایری در طول زمان شده است، یکی از مشکلاتی که وجود دارد طرح هادی روستاست، که این طرح باید بر اساس معماری روستایی تعریف شود و آن روستایی که دامدار است، بتواند در کنار دامهای خود زندگی خوبی داشته باشد، ولی طرح هادی، روستاهای ما را به شهرکهایی تبدیل کرده است که هیچ تولیدی را نمیتوان در داخل روستا و در حوزه ی دام داشت.

حسن زاده افزود: شاید دشمن هم نمیتوانست این ضربه را به ما بزند که طرح هادی روستا به روستاها و تولید ما زده است، انتظار پیگیری این موضوع را از نماینده ی ولی فقیه در استان را داریم

مسئول امور عشایری شهرستان بدره گفت : موضوع دیگری که عشایر را می رنجاند، خشکسالی اخیر است که مارا غافلگیر کرده است،
وی اضافه کرد : هر چند فرماندار شهرستان و معاونت ایشان و همه همکاران پای کار هستند ولی خشکسالی اخیر به اندازه ای سخت است که تمام کارهایی که ما داریم انجام می دهیم، جوابگوی نیاز عشایر نیست،

حسن زاده عنوان کرد: عشایر به خاطر مشکلاتی که دارند در روبروی من گریه می کنند، ما بایستی تلاش کنیم در زمینه ی این خشکسالی کارهایی را که بیان کردم، انجام دهیم، خواسته ای که دارم اینکه تشکیل ستاد بحران برای کل استان را از استانداری بخواهید، و حضرت عالی هم پیگیر این قضیه باشید، چرا که عشایر استان در این خشکسالی دارند نابود می شوند

مسئول امور عشایری شهرستان بدره تصریح کرد: در حوزه ی آب، راه، نهاده های دامی مشکل داریم، نهاده های ما اکثرا وارداتی است، و در تهران آنچنان برای سهمیه ما تامینی انجام نمی گیرد، من روم نمی شود به عشایر بگویم سهمیه ی “جو” برای هر دام شما نیم کیلو است، علوفه نداریم، شرایط بسیار بغرنج است، از شما خواهش میکنم در حوزه ی ستاد بحران اقدامات لازم را انجام دهید

نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این نشست عنوان کردند: برای مشکلات نامبرده علاوه براینکه مکاتباتی با دفتر رهبر انجام شده است دیروز هم در جلسه با آقای دکتر قالیباف مطرح شد و قرار شد پیگیری لازم را انجام دهند، برای موضوع آب، بنده از سال گذشته واقعا پیگیر بوده ام و خدمت خوبی هم شده است،
امام جمعه ایلام گفت : عشایر قشری هستند که هیچ جایگزینی ندارند، و هر خانه ی عشایری که عشایر آن را ترک کنند، جایگزین ندارد و آسیبی برای اقتصاد کشور است

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس