بعضیها در مسئولیت خود، فقط توجیه و بهانه آوردن را یاد گرفته اند! مصرف کردن مواد توسط معتادین در ملا عام، تبعات خطرناکی برای نوجوانان به همراه دارد

داستان معتادین پارک ملت شهر ایلام، به مسئله ای دنباله دار و بی نتیجه تبدیل شده است که هیچ سازمان و نهاد و یا مسئولی خود را حاضر به پذیریش مسئولیت خود در قبال آنها نمی کند
کافی است که صبح ها و یا عصرها سری به این پارک زده شود و از نزدیک شاهد عمق ماجرا بود،
یک پارک با محیطی زیبا و دلچسب که باید محلی برای استراحت و آرامش همشهریان باشد، به جایی تبدیل شده است که صحنه های نابهنجاری از شرایط معتادین و مصرف مواد توسط آنها مشاهده می شود
عمق این مسئله آنجاست که نوجوانان زیادی که برای ورزش و دوچرخه سواری و یا لذت بردن از محیط پارک همراه دوستان و یا خانواده ی خود به آنجا می آیند، به راحتی مصرف مواد توسط معتادین را مشاهده می کنند، چیزی که قطعا تبعات بسیار منفی و خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.
قبلا هم در این کانال به این موضوع اشاره شد، اما مسئولین مربوطه در این حوزه هر کدام دیگری را مسئول می دانستند!

ما هم مثل خیلی ها سردرگم شده ایم که مسئولیت رسیدگی به این معضل در پارک ملت شهر ایلام با کدام سازمان و یا نهادی است؟!

چرا همه به جای قبول مسئولیت، فقط یاد گرفته اند که توپ را به زمین دیگری پاس دهند؟ انگار بعضی از مسئولین در مسئولیت خود فقط توجیه و بهانه آوردن را یاد گرفته اند!

بالاخره قانون که مشخص کرده است چه کسانی نسبت به این قضیه مسئول هستند، پس تا کی می خواهند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند؟

آیا هنوز زمان پاسخگویی نرسیده است؟ اگر میخواهید محلی برای معتادین اختصاص دهید، آیا آن محل باید در جایی شلوغ و پررفت و آمدی مثل پارک ملت باشد و آن هم طوری که معتادین را به حال خود رها کرد؟!

درد معتادین، دردی بزرگ در جامعه است و این گونه رها شدن و در جلو چشم مردم و مخصوصا نوجوانان و جوانان به مصرف مواد مشغول شدن، دردی بزرگتر و پرغصه تر هست

هم معتادان حق رسیدگی و توجه اصولی دارند و هم مردمی که برای آرامش و استراحت به پارک می روند حق استفاده از محیطی سالم و امن را دارند

اگر مسئولین بالاخره تصمیم به پاسخگویی و قبول مسئولیت خود در این زمینه گرفتند، حتما اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهند و باز هم با بی خیالی و پشت گوش انداختن، اجازه عادی انگاری این مسائل را در سطح شهر ایلام ندهند

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس