مشارکت گسترده مردم استان در انتخابات متعلق به شخص و گروه خاصی نیست/ این مشارکت را همه ی مردم ایلام رقم زدند

هر چه به زمان استقرار دولت جدید نزدیکتر می شویم، تکاپوی عده ای برای سهم خواهی از دولت آینده نیز بیشتر میشود

سهم خواهی برخی ریش سفیدان قوم اصولگرا در حال اوج گرفتن است، گروهی از ریش سفیدان اصولگرای استان با تشکیل نشست های مختلف به خود خسته نباشید می گویند و طوری از همدیگر تشکر می کنند که انگار همین چند نفر باعث رقم زدن مشارکت ۶۳درصدی مردم ایلام شده اند

موضوع مهمی که در این مشارکت سیاسی قبل از هر چیزی بسیار موثر بود انعکاس سخنان تاثیر گذار رهبر معظم انقلاب توسط رسانه ها و تولید محتوا و نشر مطالب انتخاباتی برای انتخاب اصلح بود

در شرایط پیش آمده کرونایی، شرکت مردم در پای صندوق های رای بیشتر ناشی از از تنگنای بوجود آمده از دولت اعتدال و شاد نکردن دشمنان و ارادت مردم به سید ابراهیم رئیسی که مردم از وی به عنوان خادم الرضا یاد می کنند، بود

نقش رسانه های فعال استان، امام جمعه مردمی ایلام که در این مدت سفرهای فشرده ای را جهت دیدار با مردم شهرستانها انجام دادند، و همچنین بزرگان و ریش سفیدان و معتمدین استان که نقشی بسیار پررنگ و انکار ناپذیر در رقم خوردن این مشارکت داشتند، را نباید فراموش کرد

همچنین بی انصافی است اگر از کسانی که با رونمایی از واقعیتهای سیاسی در دولت اعتدال که عرصه را بر مردم تنگ کرده بود یادی نکرد
اما متاسفانه در نشست های اخیر وشبانه برخی ها از این نامبردگان خبری نیست و بیشتر دست افرادی بالا می رود که درایام نزدیک به انتخابات در سیر و سفر در مناطق خوش آب و هوا بسر می بردند
حتی از حضور پررنگ و تاثیر گذار بانوان ایلامی در این مشارکت گسترده ی سیاسی نیز غفلت کردند
بهتر است سیاسیون اصولگرا، شکست سنگین اصلاح طلبان و سهم خواهی پیرمردان و حذف جوانان فعال را به خاطر داشته باشند و چهار سال آینده را هم تصور کنند

اگر ریش سفیدان اصولگرا تاریخ اصلاح طلبان را سرمشقی قرار دهند و با توجه و تمرکز بر سهم جوانان، محور جلسات را اداره کنند که در آن صورت میتوان گفت دولت اصولگرا بر اسب مراد سوار است، اما اگر تاریخ را تکرار و با حذف جوانان تنها بر سهم خواهی های کدخدا منشانه خود تکیه کنند قطعا جز شکست و سرخوردگی حاصلی نخواهند داشت

نکته ی تعجب آور این است که این مدعیان سهم خواهی در ایلام ، در صحبتهایشان دیگران را به سهم نخواستن و چشم نداشتن به پست و جایگاه دعوت می کنند، که معلوم نیست که خودشان تا چه اندازه بر این ادعا صادق هستند!!

انتخابات دیگر تمام شده و منتخب ملت هم مشخص است، این تقدیر و تشکر ها و نمایش حکم های انتصاباتی در ستادها که شنیده ها حاکی از آن است در جایی حتی بین ۷۰ تا ۱۰۰ حکم نیز برای یک نفر صادر شده است، را کنار بگذارید و در همین ابتدای راه با این رفتارها کاری نکنید که مردم را دلسرد از آینده و تغییرات مثبت پیش رو کنید، چرا که خیلیها این رفتارهای شما را به پای کل مجموعه ی انقلاب و اصولگرایی می گذراند که تبعات خوشایندی نخواهد داشت

لازم به ذکر است با توجه به شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی و تحول قوه ی قضائیه در زمان مسئولیت ایشان، انتظار بر تشکیل یک دولت جوان و متخصص و باانگیزه و جهادی می رود، چرا که دولت جدید در شرایط اسفناک و بی سابقه ی معیشت و اقتصادی تشکیل خواهد شد و با توجه به انتظار مردم قطعا آقای رئیسی افرادی را با تکیه بر نیروی جوان و باانگیزه و متخصص در دولت خواهد گماشت

در یادداشت بعدی مفصل تر به این موضوع خواهیم پرداخت

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس