این روزها در حالی کشور وارد پیک پنجم کرونا شده است که تعداد مبتلایان و فوتی ها از زمان آغاز کرونا تا امروز بی سابقه است، و بدتر از آن عادی انگاری وضعیت از طرف مردم نیز به این شرایط بحرانی دامن زده است

هر چند در این مدت به مدیریت کرونا در کشور ایراداتی اساسی وارد است و مردم هم به نوبه خود مقصر هستند، اما نباید این مهم را از نظر دور داشت که بعد از ۱۸ ماه درگیری بی امان و سخت کشور و کادر درمان با ویروس کرونا، نه تنها کادر درمان به شدت خسته شده است که مدیریت آن هم از دست خارج شده است و بسیاری از امکانات بهداشتی کشور و دستگاههای مختلف برای مبارزه با این بیماری اختصاص یافته است

اما انگار تلاشهای کادر درمان و هشدارهای پی در پی به مردم، راه به جایی نبرد و فعلا در باتلاق کرونا گرفتار شده ایم.
باتلاقی که روز به روز و در میان مدیریت به هم ریخته و ناهماهنگ کرونا در کشور، امکانات درمان و بهداشت و تهیه داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی را با مشکل جدی روبرو ساخته است
در این شرایط نیز تزریق واکسن به کندی پیش می رود و حتی عدم اعتماد بسیاری از مردم به واکسن های کرونا و تزریق نکردن آن به مشکلات بیشتر دامن زده است
نکته مهم دیگری که در این وضعیت بحرانی تاثیرگذار است جابجایی دولت در این زمان حساس بود که عملا مسئولین مستقر در وزارتخانه ها آنچنان که باید و شاید، به صورت سفت و سخت در این شرایط خود را مسئول این وضعیت نمی دانند وان شالله دولت جدید هر چه سریعتر نسبت به تشکیل کابینه و بسیج امکانات کشور و کمک گرفتن از همه صاحب نظران و متخصصین کشور را با سربلندی از این بحران عبور دهد

به هر حال در این که شرایط فعلی کشور بحرانی است، شکی نیست، و اینکه خروج از این وضعیت یک برنامه ریزی منسجم و با نظارت قوی و همچنین تسریع در تزریق واکسیناسیون را می طلبد بر کسی پوشیده نیست،
آنچه که در این روزها بسیار مهم است اولویت دادن به سلامت خود و دیگران است که نباید به هیچ عنوان از آن غافل بود
همشهریان عزیز همه ی دلهای ما متعلق به امام حسین است و ما در استانی هستیم که نه تنها یکدست شیعه است که پایتخت خادمین سیدالشهدا نیز می باشد و همین شور و اشتیاق و محبت ما را به حضرت سیدالشهدا دوچندان می کند،
لذا با توجه به تاکیدات دیروز مقام معظم رهبری انتظار از همه مردم عزیز است قبل از هر چیز بصیرت حسینی را به نمایش بگذاریم و به همه دنیا نشان دهیم که پیروان مکتب امام حسین هر چند در هر شرایطی مراسم ماه محرم را برگزار می کنند، اما اجازه نمی دهند، سلامتی خود و دیگران به خطر بیفتد، پس در شرایط فعلی با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی شعور و بصیرت حسینی را بیش از هر چیز دیگر به نمایش می گذاریم

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس