مدیرکل بازرسی ایلام در تشریح این خبر اظهار داشت : در راستای اجرای بازرسی های نظارت بر نحوه توزیع و تزريق واکسن کرونا و همچنین بازرسی های سرزده در خصوص نحوه ارائه خدمات به مردم و نظر به اهمیت موضوع کرونا و افزایش میزان فوتی ها و مبتلایان پیک پنجم بازدیدی صورت گرفت

مهدی اصلانی بیان داشت : هیات بازرسی به همین منظور امروز و همزمان با تاسوعای حسینی طی بازدیدی از بیمارستان شهدای دهلران، مرکز بهداشت شهرستان، مرکز تجمیعی واکسیناسیون، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، شناسایی نکات ضعف و قوت مراکز یاد شده در ارائه خدمات به بیماران، موارد ذیل را نیز مورد بررسی قرار داد:

۱. بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان از جمله اورژانس، بخش بستری و ایزوله، رادیولوژی، داروخانه، پذیرش و ترخیص
۲. نحوه حضور کادر درمانی و پزشکان
۳. بررسی موضوع راه‌اندازی دستگاه‌های اکسیژن ساز و سی تی اسکن
۴. میزان ذخیره اکسیژن و دارو و تجهیزات
۵. میزان بستری ها و نحوه شیفت بندی کادر پرستاری و پزشکان مقیم و آنکال
۶. نحوه حضور و ارزیابی آمادگی فوریتهای پزشکی
۷. بررسی نمونه گیری رپید تست و پی سی آر در مراکز ۱۶ ساعته سندرومیک ریوی شهرستان
۸. بررسی نحوه پذیرش، نوبت دهی و تزریق واکسن کرونا بر اساس سند ملی واکسیناسیون و شرایط سنی اعلام شده
۹. نحوه حضور و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در طرح پزشک خانواده
۱۰. بررسی نحوه اجرای طرح شهید سلیمانی در خصوص بیماریابی

مهدی اصلانی در پایان ضمن شناسایی نقاط قوت، ضعف، کمبود تجهیزات و دارو مرتبط با بیماران کرونایی و تشکیل جلسه با مسئولین ذیربط در ستاد کرونای شهرستان با حضور فرماندار، ریاست شبکه بهداشت و درمان، ریاست بیمارستان، مدیر فوریتهای پزشکی و هیات بازرسی موارد مذکور صورتجلسه گردید لازم به توضیح است اقدامات اثربخش در حین بازرسی ازجمله: پیگیری علل عدم حضور مسؤل فنی داروخانه منجر به حضور مجدد، تست و آزمایش فوریتهای پزشکی،
باتوجه به ازدحام مراجعین و نارضایتی بیماران در بخش پذیرش و ترخیص بیمارستان با پیگیری هیات بازرسی با مسئولین امر و استقرار سیستم پذیرش پشتیبان و کاربر دوم موجبات رضایتمندی بیماران فراهم گردید.
با مصاحبه حضوری با همراه بیماران در خصوص مشکل بستری برخی از بیماران کرونایی و دیابتی با هماهنگی مدیر بیمارستان و پزشک جراح و مسؤل فنی بیمارستان( دکتر قیاسی) موضوع مرتفع گردید. در بازدید از مرکز سندرومیک ریوی ملاحظه گردید که برخلاف بخشنامه های وزارت بهداشت از سواپ پنبه‌ای استفاده می گردید که با تذکر به مسئولین امر جمع آوری گردیدند.
لازم به توضیح است که موارد مزبور با مسئولین مربوطه صورتجلسه گردید.

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس